Gå til innhold

Hvilket antivirus program?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå Norton installert på maskina. Men har hørt mye "drittslenging" om Norton.

Leste nå nettopp en tråd der en oppfordret folk til å slette Norton og skaffe seg AVG Anti Virus.

Hvilke andre anti virus programmer er å anbefale? Men først og fremst, suger Norton såpass at jeg bør skaffe meg nytt?

Jeg bruker også Ad-Aware og Spybot - Searc & Destroy

Endret av Apanonar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, det beste tipset må være: "- don't fix whats not broken".

bortsett fra det kan jeg nevne at nav/nis2005 er en helt annen opplevelse enn foregående år hva ressurskrav gjelder. hvis du bruker nav2004 så skift til noe annet, hvis du ikke har muligheten til å gå over til 2005-versjonen.

Lenke til kommentar

Har ca. aldri hatt noe virus på maskina...dvs. aldri når jeg har hatt Norton installert...men det er litt drit iom at jeg må betale for oppdateringer hvert år...

Så kanskje det kan være like greit å gå for AVG? Har hørt masse bra om AVG, så jeg regner med at det bli på ny-pc'en min...

Når folk snakker om AVG Anti virus...regner da med at de snakker om denne?

Eller bommer jeg helt nå...???

Lenke til kommentar

Pcèn kommer med noen sinnsyke lyder av og til, og noen errorer. Ingen idè hva det kommer av.

Jeg MÅ ikke skaffe meg nytt, men som sagt er det mye drittslenging om Norton. Og det er bedre å ha noe skikkelig enn å stresse som pokker når noe skjærer seg på pc`en, visst du skjønner.

Ja, det er den som Griffin henviser til som jeg snakker om ihvertfall.

Endret av Apanonar
Lenke til kommentar

neineinei IKKE Norton!!, Norton SUGEr rett og slett.

Moren og faren min hadde norton og på den pcen hadde det sneket seg inn 15 forsjellig virus uten at norton hadde merket det . (scannet en gang i døgnet). Det kaller jeg falsk trygghet.

før hadde vi Trend Micro PcCillin (ellernoe sånt) det var med bla a Housecall fra trendmicros sine hjemme sider (online virus-scan) som fant virusene som hadde sneket seg inn gjennom Norton.

Lenke til kommentar

JA, jeg har funnet virus som ikke Norton har funnet. programmet jeg brukte til å finne de virusene heter Panda Internet Security 2005. Jeg velger å ikke bruke NOD32 pga at jeg ikke stoler på programmet. Jeg stoler mere på Norton, Panda, PC-Cillin og ihvertfall F-Secure. kjempe bra programvare har de 4 selskapene. Det er noe med NOD32 som jeg ikke helt liker.

Selv bruker jeg i den skrivende stund NIS 2005. fungerer fint dette og har aldri funnet virus med dette programmet heller. Spyware fjerner man med Ad-aware/Spybot.

Lenke til kommentar
JA, jeg har funnet virus som ikke Norton har funnet. programmet jeg brukte til å finne de virusene heter Panda Internet Security 2005. Jeg velger å ikke bruke NOD32 pga at jeg ikke stoler på programmet. Jeg stoler mere på Norton, Panda, PC-Cillin og ihvertfall F-Secure. kjempe bra programvare har de 4 selskapene. Det er noe med NOD32 som jeg ikke helt liker.

Selv bruker jeg i den skrivende stund NIS 2005. fungerer fint dette og har aldri funnet virus med dette programmet heller. Spyware fjerner man med Ad-aware/Spybot.

Selv har jeg funnet virus med NOD32 som ikke nyeste Norton har funnet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

NOD32 fordi den bruker lite ressurser og finner viruser.

Norton er altfor stort og tregt mens panda synes jeg ikke var så enkel pluss at NOD32 fant viruser som ikke Panda gjorde.

NOD32 :w00t:

Lenke til kommentar

NOD er helt sjef den er veldig rask og god.

Feks laster ned en installfil og før den er ferdig legger NOD merke til at det er virus på den og lar den ikke fortsette nedlastningen.

Og hvis jeg har et virus på en mappe og åpner mappen reagerer nod raskt og ber om å fjerne viruset.

Skal aldri mer bruke norton.

Endret av Chief_R-W
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...