Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

GPRS/modem:får ikke lagt inn modemet korrekt*løst*

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å koble meg på nett via Telenor Mobil og GPRS fra pcen (WinXP). Har lastet ned Mobile Networking Wizard til min K700i og installert Modem Scripts, altså "Sony Ericsson K700 Serial Modem", som ikke viser noen feil under Device Manager.

Har feilsøkt litt og funnet ut at problemet antageligvis er følgende (fra Event Viewer):

Event Type: Error

Event Source: Service Control Manager

Event Category: None

Event ID: 7001

Date:  02.08.2005

Time:  00:14:55

User:  N/A

Computer: PSYCHEDELIA

Description:

The Remote Access Connection Manager service depends on the Telephony service which failed to start because of the following error:

The service cannot be started, either because it is disabled or because it has no enabled devices associated with it.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

- Og riktig nok, jeg får ikke engang åpnet Phone And Modem Options i Control Panel, der får jeg feilmeldingen:

Phone And Modem control panel can not be opened. You may have a problem opening telephony service.
No shit, liksom...

Tilsvarende problem har jeg også i Mobile Networking Wizard (SE programvare for tilkobling av mobil-modem):

Det har oppstått et problem med ekstern pålogging:

(711) A configuration error on this computer is preventing this connection. For further assistance, click More Info or search Help and Support Center for this error number.

samt:

Ingen passende modem er installert.

Noen som har et clue om hva som *egentlig* er problemet og hvordan det kan løses?

Endret av el_cash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kobler meg til mobilen med en DCU-11 kabel. Den er korrekt installert og jeg finner den i Device Manager hvor jeg ser at den er på COM4-porten.

Når jeg prøver å lage en ny tilkobling under Network connections så får jeg feilmeldingen:

Incoming Connections Warning

Incoming connections depend on the Routing and Remote Access service witch was unable to start. For more information, check the system event log.

Og når jeg går til Services for å starte Routing and Remote Access så får jeg feilmeldingen:

Services

Windows could not start the Routing and Remote Access on Local Computer. For more information, review the System Event Log. If this is a non-Microsoft service, contact the service vendor, and refer to service-specific error code 711.

Dette sier meg ikke noe særlig mye mer, så jeg trenger fortsatt hjelp fra noen som måtte ha virkelig peiling her...!

Endret av el_cash
Lenke til kommentar

Nå har jeg avinstallert alt av Sony Ericsson programvare og drivere og lagt inn igjen for tredje gang, fortsatt med samme feil.

Det pussige er at når alt er avinstallert så får jeg fortsatt samme feilmelding når jeg prøver å åpne Phone And Modem Options i Control Panel:

Phone And Modem control panel can not be opened. You may have a problem opening telephony service.

Antar at dette er kjernen til problemet, med henvisning til 711-feilmeldingen. Noen som har vært borti dette før eller har et forslag til hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar

Prøv å lage en ny tilkobling fra

1. control panel -> network connection -> create new connection (til venstre)

2. connect to the internet -> set up connection manually -> connect using a dial-up modem

Får du nå opp modemet i en liste eller kommer du rett på ISP name? Hvis du får opp modemet i denne listen, kan du sette opp oppkoblingen uten at du må gå innom Phone and modem i Control panel...

Lenke til kommentar

Noe av dette som hjelper?

SYMPTOMS:

1) After installed SP1 for XP and then use the System Restore feature to restore Windows to a state before the installation of the service pack.

2) After upgraded your computer to XP Pro from Win98, ME and XP Home. You may experience the following symptoms: a) The Connect using a dial-up modem or VPN option in the New Connection Wizard is unavailable (gray out). b) The Network Connections folder is empty. c) ICS and ICF services do not start because of a dependency failure. d) In the Event Viewer, you may get Event ID: 7023, Event ID: 20035 or error 5 with Access is denied, Remote Access Connection Manager failed to start because it could not create buffers or Could not start the Remote Access Connection Manager service on Local Computer.

Resolution: 1) To resolve this problem, reinstall SP1 for Windows XP. 2) Delete the NextID value HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Telephony\Cards\NextID, and then restart the computer. 3) Delete the Telephony key HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Telephony.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...