dabear Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Hey, skaffa meg nettopp ei genial vifte som tar strøm fra usb-porten! Uansett, den går hele tida i ett tempo, noe som kan være både for lite eller for mye enkelte ganger. Så jeg lurer rett og slett på om det er mulig å kontrollere hvor mye strøm som går gjennom den ene usb-porten? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Nei, det tror jeg kan bli vanskelig. Jeg ville heller ha brukt et potensiometer til denne jobben. Endret 2. august 2005 av drange_net Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Er enig med drange_net, det kan bli vanskelig. Men det kan å bli vanskelig med et potensiometer hvis du ikke har all verdens lyst til å bedrive litt hardware hacking. Se om du finner no nyttig her: USB in a NutShell (.pdf) Linux USB Project, mye teknisk info. Eller kanskje her? Universal Host Controller Interface (UHCI) Hovedsida for USB, med "spekken" for USB 2.0. Får du kjeppa til en løsning hadde det vært kult å sett på resultatet. Det være seg bilder, kode, HOWTO ... Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Diverse programeringsspråk har har jo rutiner får å komunisere med usbutstyr, vet dåg ikke om det er mulig å styre strømmen på den måten, eller bare datastømmer. Lenke til kommentar
bluet Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Kanskje du kan kontrollere den gjennom BIOS-en din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå