Strategery Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Kameraet mitt hadde nettopp et kræsj, ser ut som alle ferie bildene gikk i dass. Det eneste som sto var: ''Card Error'' Er bildene tapt i evig tid? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 prøv noen gjennoprettings programmer.. vet dog ikke om noen. spør noen rutinerte kamera folk på akam. Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 prøv noen gjennoprettings programmer.. vet dog ikke om noen. spør noen rutinerte kamera folk på akam. Hvem skal jeg spørre da? Hvem er rutinerte? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Afseth. Dessuten er google en fin bil Finnes en del gratisprogrammer der ute som funker fint. Send afseth en PM saa svarer han nok. Herr Brun Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Ingen bestemte, det holder med at du har opprettet en tråd som denne så svarer de som kan og vil. PS. Det går an å søke litt både i og utenfor forumet også så finner du kanskje løsningen uten hjelp. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Det finnes programmer for å scanne kortet og redde bilder ut av det. Det fungerer dog ikke alltid hvis kortet har fått seg en skikkelig krasj. Lexar har et program som heter Image Rescue, men det koster noen kroner (2-300?). Søker du på nettet finner du kanskje noen gratisprogrammer, men hvor gode disse er vet jeg ikke. Mange programmer som koster penger har prøveversjoner på nettet, så du kan sjekke om det er mulig å rekonstruere bildene fra kortet. Vil du imidlertid ha de rekonstruert, må du betale for de. Men da slipper du i det minste å betale for et program som uansett ikke vil hjelpe deg. Hvilket kort har du? Enkelte produsenter har sine egne program. Og jeg vet ikke hvor du kjøpte kortet, men hvis noen får problemer med kort de har kjøpt der jeg jobber, så hjelper vi de med å redde bildene og brenne de over på en CD (det skjer heldigvis veldig sjelden, ettersom vi hovedsaklig selger Lexar som er regnet som et av de mest stabile kortene). Men spør der du kjøpte kortet... kanskje de kan gjøre dette for deg (er de litt serviceinnstilte, så gjør de det). EDIT : Kan med fordel prøve kortleser, og mulig dette vil fungere bedre med et gjenopprettingsprogram også. Koster bare en hundrelapp eller to, og er en smart investering uansett. Endret 1. august 2005 av Afseth Lenke til kommentar
T0mmy Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 PC Inspector SmartRecovery er et gratis gjenopprettingsprogram, men som Afseth sier, vil det nok ikke virke hvis kortet er fysisk ødelagt. Programmet virker i hvert fall 100% når det gjelder å gjenopprette slettede bilder eller formaterte minnekort. Link Lenke til kommentar
Jove Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 http://www.goto.onlinehome.de/dsc/jpegdump.htm Jpegdump har hjulpet meg noen ganger, men det virker ikke på alle kort. Prøv gjerne Pc Inspector først:) Lykke til! Ps: Ikke prøv å ta flere bilder på kortet/formatere kortet før du har prøvd "alt". Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Nå har jeg scannet minnebrikken med PC Inspector SmartRecovery, fant tilbake til alle feriebildene mine. Noen bilder var litt ødelagte, men jeg er gla jeg fant tilbake det meste. Takk for at dere hjalp meg. btw, jeg har et SanDisk 256MB kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå