Gå til innhold

Objektivråd til 350D, budsjett 3.500kr

Anbefalte innlegg

Foton :

Enig med deg mhp. "focus and recompose", men jeg må ofte gjøre dette hvis jeg skal treffe fokus på to motiver som gjerne ha litt avstand. Det er en rimelig grei utfordring ettersom jeg har tvillinger. Dette fordrer jo som du nevner, at vinkelen mellom meg og ungene er 90 grader, ellers blir det fort fokus bom. Derav har jeg blitt veldig glad i blitz'en, da jeg får noe dybdeskarphet og 1/200 sekund i AV.

Har testet litt med 50mm'ern de siste dagene etter hva du og olemm sier - og jeg er til dels enig, men ikke overbevist :-), men dette blir vel mine problemer og ikke hva dSLR spør etter.

Fant dog objektivet jeg ønsker meg : 30mm Sigma 1.4. Da får jeg ant. riktig utsnitt og et lyssterkt objektiv. Canon har jo også noen objektiver på 20 til 30mm med 1.4, men da blir det heller 20D på prioriteringslista.

300D'en er heller ikke så glad i servo fokus i AV. Har fått det til med firmware hack, men det er og blir et hack (holde shutter nede for servo og trykke en piltast.)

dSLR: lykke til med objektivene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Foretok bestillingen over tlf. hos Fotovideo. Han spurte om jeg skulle bestille hos han eller på nett, men fikk beskjed om at det var ingen forskjell. Blir litt usikker på om det da kommer under lov om angrefrist eller ikke :hmm: Han burde i tilfelle opplyst om denne haken syns jeg.

Dette dekkes av angrefristloven da du ikke har hatt mulighet til å ta og føle og prøve varen før kjøp. Regnes altså som fjernkjøp.

Lenke til kommentar
Foretok bestillingen over tlf. hos Fotovideo. Han spurte om jeg skulle bestille hos han eller på nett, men fikk beskjed om at det var ingen forskjell. Blir litt usikker på om det da kommer under lov om angrefrist eller ikke  :hmm: Han burde i tilfelle opplyst om denne haken syns jeg.

Dette dekkes av angrefristloven da du ikke har hatt mulighet til å ta og føle og prøve varen før kjøp. Regnes altså som fjernkjøp.

Jeg må bare få skyte inn at mine erfaringer med Fotovideo.no er av de aller beste. Du får ikke tull med folkene der. Jeg pratet lenge og vel med daglig leder der tidligere i sommer angående en retur jeg hadde, og hadde du returnert noe (i samme stand som da du mottok det) f.eks en uke etter at angrefristen hadde gått ut, hadde de ordnet opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...