Gå til innhold

Dragon Ball tråden. Både DB, DBZ og DBGT.

Anbefalte innlegg

Har sett på Dragon Ball (DBZ hovedsaklig) ganske lenge nå. Har kommet meg igjennom alle de 276 episodene og har begynt på Dragon Ball GT nå. Noen formeninger/kommentarer om serien?

Jeg synes personlig Dragon Ball Z er den beste serien siden det er det mest ekstreme innen kamper o.l. :D . Andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pipestemmer ja? Jeg får reint vondt i hodet av de stemmene. Spesielt Goku sin. Det er for dumt at en mann som kan ødelegge kloden med et fingerknips har verre pipestemme enn ungdomsskolejenter :hm: .

Btw, hva er yndlingsmomentet deres i hele serien? Mitt må være da Goku går opp til SS3. Jeg får gåsehud hver gang! *se på* :D .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Vet folk hva bakgrunnen til ordet "Kamehameha" er? Som historiestudent, kom jeg over noe morsomt: Den første kongen som samla alle Hawaii-øyene het Kamehameha, er det her Toriyama har hentet ordet fra? Nesten for opplagt til å være noe annet.

Og en ting til: Kan noen endelig forklare hele forskjellen på dragonball, dgz og db gt? Har lest hele mangaserien (altså de 42 bøkene), og har skjønt det sånn at dette er dragonball og dragonball Z. Hva med gt? Har rota bort de første bøkene der historien til db står så jeg får ikke lest det... Veldig forvirrende å ikke helt skjønne forskjellen på de forskjellige delene egentlig, særlig når det er snakk tegnefilm/anime-versjoner av serien...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...