ACC65 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg har problemer med å brenne en ISO fil med K3B, det skjer ingen ting etter at jeg har startet brenningen.. Er det noen prgram jeg mangler eller noe? Finnes det alternativer til K3b? har NeroLinux. Støtter den ISO brenning? Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Finner K3B brenneren? Har vanlige brukere lov til å brenne? Kjører du kernel 2.4 (fungerer ide-scsi) eller 2.6 (med eller uten udev)? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Klarar du å brenne andre ting? Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 okei.. problemet er at jeg ikke har rettigheter for å bruke stasjonen... hvordan fikser jeg dette? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hvilke distro har du? Mest sannsynlig ligger rettighetene i /etc/udev og under optic, men det kan variere... Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Mest sannsynlig ligger rettighetene i /etc/udev og under optic, men det kan variere... Optic er vel en gruppe som bare er i Arch? Uansett, start k3bsetup og velg hvilken gruppe som skal ha tilgang til brenneren. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 bør ikke også da brukeren i utg pkt være lagt til i den aktuelle gruppen? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Kjør k3bsetup som root, det fikser alle rettighetene. (Legger ellers merke til at ord deling er blitt regelen heller enn unntaket her på forumet, skal prøve å til passe meg) Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 jeg bruker kubuntu... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 jeg bruker kubuntu... Køyr denne kommandoen i ein terminal: sudo k3bsetup Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 skriver jeg k3bsetup kommer det frem command not found Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Er det ikke et grafisk verktøy for å ordne brukerrettigheter da, det er det i alle fall i Ubuntu, gi deg selv alle rettigheter der! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 skriver jeg k3bsetup kommer det frem command not found Høh, okey, gidd ikkje styre meir med den. Post fila /etc/group her Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 I K menu > system > users and groups ser du om du har tilgang til cd-rom. Hvis ikke gir du deg tilgang. Hvis du ikke har denne må du bruke User Manager. Eller du kan skrive «sudo adduser "din bruker" cdrom» i terminal. Lenke til kommentar
escariot Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 og skal man ikke kjøre sudo k3bsetup2 ? -Escariot Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Mulig, men jeg finner bare /opt/kde/bin/k3bsetup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå