Gå til innhold

Velge hvor lenge sessions skal være gyldig?

Anbefalte innlegg

Men skal ikke setcookie ("PHPSESSID", "", time() - 3600); bruker kun hvis jeg bruker setcookie() til å legge til coockies isteden for session? Mulig jeg tar feil men...

Nei, som du ser står tiden på -3600, som gjer at cookien er utløpt for ein time sidan, noko som gjer at den vert sletta.

Igjen, PHP.net er din venn:

Example 2. setcookie() delete example
<?php
// set the expiration date to one hour ago
setcookie ("TestCookie", "", time() - 3600);
setcookie ("TestCookie", "", time() - 3600, "/~rasmus/", ".example.com", 1);
?> 

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så på php.net før i dag og litt i går.. Og det var dær jeg så at setcookie () funksjonen sto når jeg søka på coockies og las om det.. Og på sessions så stor det session_destroy().. Men jeg har jo ikke lest alt, men skal se mere på det nå.. Men det stemmer vell det du sier..

Lenke til kommentar
Hugs at når du avsluttar ein session bør du unset'e alle session-variablene som er satt, køyre session_destroy(); og så unset'e PHPSESSID-cookien.

Hvorfor det? Jeg kjører bare session_destroy();, og den sletter alle session-variablene som ligger på serveren (iberegnet filen/database-entryen med session-ID'en slik at PHPSESSID-cookien blir meningsløs). Hvorfor smøre smør på flesk med å unsette variabler og tømme PHPSESSID-cookien?

Lenke til kommentar
går det å slette session variablene med

unset($_SESSION);

vil ikke den slette alle arrays som er satt i $_SESSION

(sry olav ble litt nysgjerrig :p)

Tviler på det, men hva er uansett poenget? Det er en egen funksjon konstruert for dette formålet, nemlig session_destroy().

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Det vet jeg.. Men det jeg mener er:

Når man logger inn så får man ofte Sessions som feks: $_SESSION["variabel"] = "hei"; som du skrev, men det jeg mente var:

Når man har vært logget inn en liten stund, er det da mulig å endre eller slette $_SESSION["variabel"] = "hei";. Eller kan man opprette en ny sli variabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...