Gå til innhold

Reklamasjon på DVD brenner


Anbefalte innlegg

Er egentlig bare ute etter noen meninger og synspunkter av andre på denne.Kjøpte for ganske akkurat et år siden en ferdigbygd pc hos en av norges største el-vare kjeder hvor det bl.a fulgte med en dvd-brenner.Denne brenneren begynte og krangle 7-8mnd senere for så og bli helt ubrukelig.Tenkte dette ville være en grei reklamasjon, tok derfor ut dvd-brenneren, testet den i en annen maskin, og leverte den med kvitteringa på pc'n i butikken hvor jeg kjøpte denne.

 

Så kommer egentlig det jeg lurer på.Når jeg leverte denne fikk jeg beskjed om at Packard Bell (som er fabrikatet på pc'n) krevde at hele maskinen med dvd-brennern i måtte sendes inn som reklamasjon, det holdt ikke bare med den defekte NEC dvd-brenneren aleine.Jeg blei litt forundret over dette, og synes dette virket unødvendig tungvint, samt at dette erfaringsmessig sikkert vil bety at jeg er uten pc i flere uker mens reklamasjonen behandles.Hadde det vært at pc'n ikke ville starte i det hele tatt eller andre problemer som jeg ikke klarte å finne ut av så skulle jeg gladelig sendt inn hele pc'n, men nå veit jeg jo hva feilen er og synes det er unødvendig å forlange hele pc'n p.g.a dette.

 

Er dette noe jeg bare må finne meg i, noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Garantien på pcen ryker når du skrur av dekslet på pcen.

2. Du har kjøpt en ferdig pc; altså er det en feil med pcen som er det produktet du kjøpte og kan ikke sende inn deler av det.

3. Noen butikker har lånepc'er, hør om du kan få låne en.

 

:)

Lenke til kommentar

Ok, takker for raskt svar.At garantien ryker når dekselet tas av var ikke jeg klar over, men det er vel kanskje slik når man kjøper ferdigbygd ja.Får bare kjøpe en ny brenner, er tross alt ikke allverdens utgift, synes bare praksisen virket litt rar og tungvinn, men hvis garantien ryker så er det vil slik :)

Endret av bas
Lenke til kommentar

Det er helt vanlig når du kjøper en ferdigbygd PC at den må leveres inn komplett. Om garantien ryker ved at du åpner PCen vet jeg ikke sikkert når det gjelder PB. Kan kun si at den ikke gjør det hos en av konkurrentene :p

 

Forøvrig, at garantien ryker betyr ikke at du ikke kan reklamere. Sett inn igjen DVD-brenneren, lever hele boksen og si at du vil reklamere.

Lenke til kommentar

Hei.

Reklamasjonsretten består, selvom du åpner kabinettet, maler det rosa, setter inn en ekstra harddisk, e.a.

 

Poenget med å sende inn hele maskinen, forstår jeg ikke. De trenger ikke hele pcn for å teste spilleren og det fordyrer prosessen å sende ei svær kasse. I tillegg medfører det en ulempe for kjøperen, som ikke får disponert pcn.

Det er ikke vanlig å avtale at man må sende hele pcn for å kunne reklamere, og det er såvisst ingen lovbestemmelse som pålegger sånt sludder.

 

Forlang ny spiller, uten mer vrøvl fra forretningens side. (Men vær sikker på at feilen skyldes en kjøpsrettslig mangel).

 

HH

Lenke til kommentar

Stemmer som mr TEE sier. Helt vanlig praksis at hele boxen må inn. Og det der med at garanti ryker når en åpner boxen... Når skal mythbusters avlive det? INGEN av produsentene vi selger praktiserer dette. HP - PB - FSC - MEDION - ADVENT - PHILIPS osv osv.

 

Mr TEE. Siden jeg mistenker at du kjenner til SPOW..? Når skal dere få et system der jeg slipper å bruke 10 minutter på å finne produktnr på varene når jeg skal logge service :)

Lenke til kommentar
Mr TEE. Siden jeg mistenker at du kjenner til SPOW..? Når skal dere få et system der jeg slipper å bruke 10 minutter på å finne produktnr på varene når jeg skal logge service :)

Bra dere forhandlere begynner å bli høflige og bruke Mr :!:

 

Jeg jobber ikke med SPOW, så kan ikke svare deg. Samboerens første reaksjon var "SPOW tar ikke lang tid dersom du vet hva du gjør" :p Neida, det er visstnok noen produkter som er litt vanskeligere enn andre. Men den må du ta med SP-kontakten deres, siden vi ikke har noen kontroll akkurat der.

 

Jeg er bare en vanlig 2 og 3 linje tekniker. Betyr at du kanskje kan treffe på meg på telefonen, men ofte sitter jeg litt lenger bak og vurderer om den tekniske biten for reklamasjoner er god nok, og kommer ellers med tips til 2. linje om ting som bør prøves for å løse problemer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...