Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcn restarter seg.trenger hjelp til formatering

Anbefalte innlegg

Innimellom får jeg en feilmelding om at en fil c/system/win32/ eller noe lignene er korrupt og ødelagt og at jeg må kjøre cdhksk. Da hender det at jeg programene jeg bruker klikker. Noen ganger når jeg spiller får jeg blue screen før pcen restarter seg. Det skjedde første gang for 3 dager siden. Tenkte kanskje det ville hjelpe om jeg formaterte og la in xp på nytt, men jeg er ikke så flink til dette og lurer på om noen kan forklare litt åssen jeg gjør det. Jeg har windows cd`en. Jeg prøvde også å formatere ved å gå inn på min datamaskin og så høyreklikke på disken å så klikke formater. men da fikk jeg en melding om at noen filer var i bruk. prøvde å avslutte alle prossene men funka fortsatt ikke. noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må boote fra cd. Dvs. Putt inn cd'en og start maskinen på nytt. Så kommer det etterhvert "trykk en tast for å... husker ikke helt men tror det var starte xp instalasjon eller noe.." hvis dette ikke kommer må du inn i bios å sette at cd-rommen skal boote som første stasjon... så er det bare å følge instalasjonen etter det...

Ble litt klumsete forklart.. :blush:

Men hvis du kjenner noen som har gjort dette før anbefaler jeg deg å spørre han om å hjelpe deg... hvertfall 1. gang ;)

Lenke til kommentar

Fikk til det men np ble alt bare tull. Først prøvde jeg det repareringsgreiene. men etter en stund fikk jeg en feilmelding og pcen restarta seg. Sa prøvde jeg og bare instalere windows. Sletta det som lå på disken fra før og trakk innstall. Når jeg restarta pcen igjen da kom det en feil om at et kontroll nummer ikke stemte. Da måtte jeg bare restarte pcen. Sitter nå på en annen pc. Håper noen av dere kan hjelpe meg med dette. Er ganske frustrert nå :no:'

Edit: Fikk det til etter å ha lest guiden. Fant ut at den ene hardisken var herpa

Endret av csboy
Lenke til kommentar

Nå ehar jeg innstalert windows og alt ser ut til og fungere. Men jeg har ikke internett tilkobling. Når jeg kjøpte pcen var det ferdig innstalert men nå har jeg bare en tilkobling. Så jeg ville blitt overlykkelig hvis noen kunne fortelle meg hvordan jeg fikk satt opp en tilkobling. Har adsl 1mb hvis det spiller noen rolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...