andm Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg har forsøkt å bruke Photoshop CS til å rotere bilder ved hjelp av de enkle funksjonene i «file browser». Der kan du rotere bildene, men den virkelig rotasjonen vil ikke finne sted før du åpner filene og lagrer dem. Når jeg gjør dette er jeg fornøyd med bildene, men det er altfor tungvint. Selv ved hjelp av en makro går det tungvint, fordi jeg må trykke «enter» for å bekrefte lagringen. Trykker jeg «apply rotation» i «file browser», får jeg et ganske så stort kvalitetstap på bildene. I hvert fall etter filstørrelsen å dømme, siden denne har sunket over 70 %. Hvorfor gjør dette ellers så geniale programmet dette, istedenfor å lagre bildene i full kvalitet? Er det en måte å endre dette på? Det jeg også lurer på, er hvordan filutforskeren i Windows XP håndterer rotering av bilder (fin, liten funksjon i «forhåndsvisning»). Filstørrelsen forblir den samme, i motsetning til i Photoshop. Kan noen kanskje teste disse metodene mot hverandre og sjekke hvilke kvalitetstap det er, og hvilken som er å anbefale? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Windows XP roterer bilder uten tap av informasjon så det er ingen god grunn til å bruke noe annet. Hvis bildene ikke lar seg rotere uten tap på grunn av dimensjonene så vil du få en advarsel før rotasjonen blir gjort. Endret 1. august 2005 av Kristallo Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 XP: Man kan merke (mange) bilder som ikke ligger ved siden av hverandre med ctrl + museklikk eller klikk på første bildet, hold shift nede og klikk på det siste (alle merkes) > høyreklikk > roter med/mot klokken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå