Gå til innhold

Vennen min har aldri fulført en bok


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

intellektuelle undermålere... Dere burde skamme dere over å ikke ha lest en eneste bok! Nettopp ferdig med Thomas Kuhns "Vitenskaplige revolusjoners struktur" og har akkurat begynt på Don Quijote. Slike bøker løfter det epistemiske vesen til nye høyder og gir deg mer å tenke over enn hva som skjedde i "ungkaren", "hotel cesar" eller annet søppel.

Lenke til kommentar
intellektuelle undermålere... Dere burde skamme dere over å ikke ha lest en eneste bok! Nettopp ferdig med Thomas Kuhns "Vitenskaplige revolusjoners struktur" og har akkurat begynt på Don Quijote. Slike bøker løfter det epistemiske vesen til nye høyder og gir deg mer å tenke over enn hva som skjedde i "ungkaren", "hotel cesar" eller annet søppel.

:!:

Nei, da bruker jeg heller tiden på å lese noe spennende om hardware ;)

Lenke til kommentar
intellektuelle undermålere... Dere burde skamme dere over å ikke ha lest en eneste bok! Nettopp ferdig med Thomas Kuhns "Vitenskaplige revolusjoners struktur" og har akkurat begynt på Don Quijote. Slike bøker løfter det epistemiske vesen til nye høyder og gir deg mer å tenke over enn hva som skjedde i "ungkaren", "hotel cesar" eller annet søppel.

Buuhuuuuu :cry:

Lenke til kommentar
intellektuelle undermålere... Dere burde skamme dere over å ikke ha lest en eneste bok! Nettopp ferdig med Thomas Kuhns "Vitenskaplige revolusjoners struktur" og har akkurat begynt på Don Quijote. Slike bøker løfter det epistemiske vesen til nye høyder og gir deg mer å tenke over enn hva som skjedde i "ungkaren", "hotel cesar" eller annet søppel.

Håper dette var skrevet med en lettere IRONISK arroganse.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen annelse om hvor mange bøker jeg har lest, men det kan godt være over tusen uten noe problem. Noen av dem har nok vært skole/studie/faglig relatert, men de fleste har nok ikke vært det. Å lese bøker gir bedre ordforåd. Når en leser så vil en ofte tenke seg hvordan det er og ha et bilde av det. Dette bildet kan være ganske anderleses enn hvordan andre ser for seg at det ser ut fordi folk vektlegger forskjellige deler.

Lenke til kommentar

Kjenner mange som aldri ville ha plukket opp en bok frivillig. Og det er kanskje ikke så rart når det eneste forholdet de har til bøker er de bøkene en blir tvunget til å lese gjennom skolen - flertallet "gamle" og kjedelige bøker som ikke fenger ungdommen idag. Bøkene er kanskje gode i og for seg, men absolutt ikke bøker som bør være ungdoms første innblikk i litteraturens verden (min erfaring, men kanskje andre skoler er bedre).

 

Er veldig sikker på at mange av de som her sier de aldri har lest eller kommer til å lese en bok frivillig, hadde satt pris på bøker dersom de hadde funnet "riktig" bok og faktisk begynt å lese. Det er å få dem til å gjøre dette som er problemet. Er veldig glad den dag idag for at min bror overtalte meg til å lese Hardy-guttene da jeg var ung. Følgene ble en nesten komplett samling (110 bøker ca) som jeg elsket da jeg var 13-14 - og jeg har lest utallige bøker siden. Personlig så synes jeg ikke bøkene trenger å være litterære mesterverk. Så lenge boka er underholdende og spennendeså holder det for min del. Vet at enkelte ikke leser bøker som ikke er intellektuelle nok: wel, your loss!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...