Gå til innhold

Vennen min har aldri fulført en bok


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og jeg, som er 16 år, har sikkert lest minst 10 bøker :p

Hvis jeg legger sammen alt jeg har lest av informasjon og historier på internett, tror jeg vi passerer noen hundre bøker :p Jeg rett og slett HATER å lese bøker og kan ikke fordra det.

 

Hadde bøker vært på pcen skulle jeg lest en hver uke, men å sitte å holde og bla og passe på at sidene ikke flakser også blir man sliten i armen, ARGH! Samme med lærebøker :p Hadde de vært på pc skulle jeg gjort hver eneste lekse jeg hadde fått.

Lenke til kommentar

*sukk*

 

Å lese bøker er noe av det kjekkeste jeg vet (nesten like gøy som å skrive selv, ikke at det blir så mye av det da).

 

Det gjelder bare å finne rette bøker. Tror mange ungdommer blir avskrekka av bøkene de blir tvunget til å lese på skolen jeg. Like ikke å lese norske bøker jeg iallefall, men med en gang jeg fikk bryne meg på engelsk fantasy litteratur, ala Dragonlance og Forgotten Realms, Wheel of time, lord of the rings e.t.c.. så tok det virkelig av. Kan ikke huske sist gang jeg leste en norsk bok.

 

Anbefaler på det sterkeste å prøve å lese. Tenk på hvilke filmer dere liker, og les bøker i samme sjanger (såfremt favoritt sjangeren din ikke er romantiske komedier eller highschool komedier :p) Og for all del, hvis du har muligheten, les bøker på originalspråket! De er så mye bedre.

 

edit: til trådstarter: vet det er "relativt" vanlig fenomen. Det skremmer meg ganske mye egentlig at det finnes så mange "uopplyste"...litteraturen er jo en del av kulturarven vår! (menneskets, ikke bare den norske)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Dere sier at lesing er drittkjedelig, så du leser ikke når du er på et forum f.eks. Hva gjør man da???

Har lest utallige bøker gjennom mitt liv(16 år).

 

Skal snart kjøpe alle de 3 Halo bøkene.

Tror han mente å lese bøker :thumbdown:

 

Å lese/skrive på pc vs. bok er to ting som er så like, men likevel så forskjellige. På pc skriver jeg en egenprodusert tekst/fortelling med over 350 tegn i minuttet, mens på ark greier jeg kanskje max 150 + slurv... Er ikke rart pc er å foretrekke da. (Går faktisk fortere og lese på pc enn bok også, pluss at man kan ha musikk ved siden av :yes: prøver man bok+musikk detter man bare ut.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Jeg har lest godt over 100 bøker og jeg tør påstå dette: Leser du mange bøker så vil du få en stor fordel i norsktimene/eksamen.

 

Toalettlitteratur med Fabio på coveret og barnebøker gjelder selvsagt ikke.

Jeg leser ALDRI bøker... Eneste er når det leses høyt i klassen.... Sist "Et dukkehjem" :yucky:

 

Men uansett, poenget mitt er at jeg fikk 5 i både norsk og nynorsk ut 10.klasse....

 

Så folkens, det er like bra å lese donald som ibsen.... :p

Lenke til kommentar
Jeg har lest godt over 100 bøker og jeg tør påstå dette: Leser du mange bøker så vil du få en stor fordel i norsktimene/eksamen.

 

Toalettlitteratur med Fabio på coveret og barnebøker gjelder selvsagt ikke.

Da er jeg glad for at jeg aldri skal ha en norsktime eller norskeksamen noensinne i resten av mitt liv :D

Lenke til kommentar

azzman: ungdomsskole gjelder ikke. =P

feh: da er vi to.

 

Sa aldri at lesing av bøker var et must for å få gode karakterer, men det kan være en fin måte å lære seg setningsoppbygging og å utvide vokabularet. Man merker ofte at en person er belest på hvordan han/hun skriver.

 

Jeg takker Stephen King for et par seksere på VGS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...