Gå til innhold

Intel D830 eller AMD X2 3800+ ? hva bør jeg velge?

M-WaWe

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Edit: Slettet, pga man bør ikke svare på tulleposter. lga775 fester er jo sååå dårlige.

Dersom du har noe mer konkret.. så som specs.. på systemet.. minne/timings..

Hvilke tester du har kjørt.. hvordan/hvor lenge du evt. har testet Prime (begge kjerner.. du vet hvordan du gjør det forresten?).. så hadde det vært fint for de andre som ikke er så veldig interessert i din vendetta her.. På forhånd takk..

PS.

Bestilte dette nå nettopp.. Så får jeg komme tilbake med mer info om erfaringer med Pentium D når systemet er oppe igjen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du er LITT fornærma pga en kommentar (som forøvrig var helt på sin plass) om at det var kjempelurt å vente 2-3 timer når det lukter svidd. Du kan synes hva du vil om det men ikke prøv å gjøre det til MIN "vendetta". Hvis du fortsatt ønsker å forfølge min "sårede stolthet" foreslår jeg at du lar en mod få den jobben istedet for å hetse meg og min "høye hest" åpent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tror du er LITT fornærma pga en kommentar (som forøvrig var helt på sin plass) om at det var kjempelurt å vente 2-3 timer når det lukter svidd. Du kan synes hva du vil om det men ikke prøv å gjøre det til MIN "vendetta". Hvis du fortsatt ønsker å forfølge min "sårede stolthet" foreslår jeg at du lar en mod få den jobben istedet for å hetse meg og min "høye hest" åpent.

Den eneste som er/ble fornærma er *du* som kom med en spydig kommentar og ikke tålte en noe fleipete/sarkastisk tone tilbake.. Jeg er kun forb*** på slik opptreden...

Du er neppe noen noob.. tvertimot.. men når du slenger ut spydigeter angående om det er lurt å kjøre en default test i Prime.. forvent deg svar på tiltale..

Så til saken:

Har du noe *konkret* å komme med av test/fakta (type/produsent minne, timings etc.)? Det ville bidra i denne debatten..

Jeg kommer tilbake med mer testdata når jeg har fått Pentium D systemet oppe å gå igjen..

PS.

Du har forøvrig helt sikkert rett i at det ikke var noe godt tegn at det luktet litt svidd, men det har jeg opplevd før med Prescott-systemer.. uten at det oppstod noe problem..

På ett annen HK (AOpen MX4SG-N) som døde for meg.. (prompte erstattet *selvsagt* av PS-Data/Importør).. ble støtten for Prescott i ettertid tatt fra kortet pga. dårlige Mosfets..

Det er dette (strømkretser/"power-design") som det nå også stilles spørsmålstegn med for en del HK for "Smitfield".. Men det visste du sikkert allerede..

Lenke til kommentar

Ja jeg hadde jo så stor grunn til å bli fornærma siden jeg hadde rett og du hadde feil? Du bør begynne å innse at det VAR noe feil med oppsettet ditt, antakligvis kjørte den på 14x multiplier. Som du allerede har sett i overklokkingstråden jeg starta hadde jeg samme problem som ble ordna med ny bios for ikke lenge sia.

Dessuten har jeg ikke sagt noe om å kjøre prime? Her er det misforståelser, første post var da ikke spydig, kun en antydning om at noe var feil med ytelsen + at jeg synes det var moro at du ikke slo av når det lukta, det var rimelig komisk å fortsette en test under slike omstendigheter.

Utelukket at minnet har så mye med ytelsen å gjøre, har kjørt på flere frekvenser her og forskjellige timings ned til 3-3-3-10 @ 240 uten de helt store forskjellene, men stort sett 4-4-4-12, alle pcmark scores er oppnådd på den settinga med DDR2 4300. Lavere settings har bare redusert ytelsen så langt, litt høyere har ikke gitt særlige utslag, men mulig det kunne vært mer enn en anelse på såpass lav klokking som 3.3. Feil multiplier pga EIST problemer stemmer brukbart med forskjellen.

Edited, minnet sku være 4300, ikke 5300 seffelig.

Endret av th-3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja jeg hadde jo så stor grunn til å bli fornærma siden jeg hadde rett og du hadde feil? Du bør begynne å innse at det VAR noe feil med oppsettet ditt, antakligvis kjørte den på 14x multiplier. Som du allerede har sett i overklokkingstråden jeg starta hadde jeg samme problem som ble ordna med ny bios for ikke lenge sia.

Dessuten har jeg ikke sagt noe om å kjøre prime? Her er det misforståelser, første post var da ikke spydig, kun en antydning om at noe var feil med ytelsen + at jeg synes det var moro at du ikke slo av når det lukta, det var rimelig komisk å fortsette en test under slike omstendigheter.

Ja..jo.. har "rrroa meg krrraftig ned no"... :)

Litt surt når morroa stopper før man har startet liksom.. :)

Og som nenvt i annen post.. Svidd lukt av el.komponenter har jeg opplevd før fra Prescott-systemer uten at det har gått galt..

Takker forøvrig for opplysende innlegg i den tråden du viser til.. Skal følge opp der når jeg er "på nett" igjen med min 830D..

Det er som du antyder mye som tyder på at Biostar har sluppet ett kort som nok ikke er helt klar for en Pentium D.. De har ikke engang en annen Bios (eller noe særlig annet) å laste ned fra Web'n.. :hmm:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...