Todde Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Kan noen hjelpe? Maskinen registrerer ikke at jeg har satt inn ekstra 128 rambrikker. Jeg har flyttet brikkene rundt om alle veier men det registreres bare 128mb. Når jeg setter originalbrikken i bank 2 (dimm 3) får jeg bare piping i maskinen. Har fått melding om at smbios/dmi information may be inaccurate!!!! Kan dette ha betydning. Har prøvd det lille jeg kan (svært lite)men fikser det ikke. Div. data for de som forstår seg på dette: Hovedkort: EP-BX3, 82443 i440BX/ZX-977 Processor: Intel pentium III 550/100 mHz. Lydkort: Creative SB live 1024. Skjermkort: ATI Rage Fury 128/Expert(32mb). ISDN kort: Winbond billion bipac-pci. harddisk: Seagate Baracuda ATA(20mb). Bios:12/16-1999. Rambrikke originalt: 1 stk 128mb, sdram.(teks brikke, TW-59033-To24 Hundai 8942 AAI) Nye brikker: 2 stk standard sdram 128mb kjøpt hos komplett.no. Takknemmelig hvis det er noen som kan hjelpe. Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Kan det være at ditt HK bare støtter enkeltsidige brikker, ettersom det er 128mb brikker du har regner jeg egentlig med at de er enkeltsidige men-men, ellers kan det jo være at HK er litt kresen på ram, har du prøvd det såkalte "original" merke fra komplett? Lenke til kommentar
Todde Skrevet 27. november 2001 Forfatter Del Skrevet 27. november 2001 Ja de er enkeltsidige og såkalt original komplett. Jeg skal prøve med ny bios oppdatering så får vi se. Takk for svaret ditt. Ha en fortreffelig god dag. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Kan være at du har fått en død brikke. Prøv med bare ny brikken. Hvis maskinen ikke starter eller piper er det mest sansynlig at brikken er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå