weebear Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 hei. jeg har et problem med at etter at jeg skifta cpu kjøler fra boxed-kjøler'n til thermalright xp-120. så fikk jeg ikke til å ha i begge RAM-brikkene mine. å når jeg skulle bytte plass på de, å satt begge brikkene i de rosa portene på mitt MSI K8N NEO4 F ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307784&cks=SER ) så begynte det å pipe når jeg skurdde på pc'n min.. å det kom ikke opp noe på skjemen. det funka når jeg hadde begge brikkene i de grønner portene. men kjøleribba er så stor at jeg ikke kan ha begge i de grønne portene. så jeg får bare til å bruke en av de to brikkene jeg har. jeg har Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118737&cks=SER ) hvis det hjelper noe.. takk for alle svar jeg får på forhånd Lenke til kommentar
hi im ervin Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Fikk faktisk samme problemet som deg i går men med andre minner. Pc'n pipa og skjermen starta ikke. Jeg bytta den ene minna på rad 1 og da funka det. Har du ikke minne på rad 1 så funker det ikke. Lenke til kommentar
weebear Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 jeg har en minne brikke på rad 3. det er ikke plass på rad en... fordi kjøleribba mi er så king size. men det er da samma om du har brikkene i rad 1 og 3 eller om du har de i 2 og 4.? er det ikke? Lenke til kommentar
weebear Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 pc'n funker jo den.. men jeg har en RAM brikke inni.. å den står i slot 3 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Har du forsøkt å plassere brikkene i 2 og 3 ? Lenke til kommentar
weebear Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 nei, jeg kan forsøke da. Lenke til kommentar
weebear Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 når jeg satte en i slot 2 å en i slot 3 så funka pc'n. men på egenskaper på min data maskin står det bare 512 mb ram.... :hmm: Lenke til kommentar
weebear Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 noen som vet om det no skal være forskjell om jeg har brikkene i slot 2 og 4 eller slot 1 og 3? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Ut fra det du har opplyst tidligere mistenker jeg brikken i slot 2. Kan du prøve å bytte dem om (3 --> 2 og 2-->3)? Hvis dette ikke virker må du forsøke med slot3 og slot 4. Lenke til kommentar
weebear Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 skal prøve det Lenke til kommentar
weebear Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 det funka med slot 3 og slot 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå