Gå til innhold

3 pins kontakt til Vanlig Molex konakt

dnthalhuk

Anbefalte innlegg

Har et litt kjedelig problem her nå. Har fire vifter med 3 pins konakt, men bare 3 kontakter på hovedkortet. Så derfor lurte jeg på om det fantes noen slag konverter som gjør at man kan bruke vanlig Molex på 3'pins kontaker. Lurer også på om det finnes alternativer som gjør at jeg slipper og kjøpe en slik konverter. Har f.eks en gammel bråkete vifte med vanlig Molex. Bør være mulig og modde en tre pins kontakt over på den? :)

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt beste forslag er å kjøpe en viftestyring. Da får du både kontroll på viftene, og du får plass til flere vifter. Hvis du feks kjøper en av disse viftestyringene, så får du plass til fire vifter til :thumbup:

http://www.psdata.no/ps.asp?it=108477&mlevel=

http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1674 (denne har jeg :p )

Hvis du kjøper en av disse så får du jo plass til 8 vifter, 3 på hovedkortet, og 4 på viftestyringa :)

Lenke til kommentar

Trodde 3 + 4 ble 7 jeg :dontgetit::p

Ja, det finnes en slik kabel.

Men gjør heller som sablabra skriver, og kjøp deg en viftestyring. Blir alt mer oversiktlig og enklere.

Det funker også å lodde de på en vanlig molex. (Rød fra viften, til gul på molex. Svart fra viften, til svart på molex. Da vil den gå på 12V. Kobler du rød fra viften til rød på molex, så går den på 5V). Den gule ledningen på viften er bare en RPM avleser, og ikke noe å bry seg om hvis du skal koble de på en molex.

Lenke til kommentar
Det funker også å lodde de på en vanlig molex. (Rød fra viften, til gul på molex. Svart fra viften, til svart på molex. Da vil den gå på 12V. Kobler du rød fra viften til rød på molex, så går den på 5V). Den gule ledningen på viften er bare en RPM avleser, og ikke noe å bry seg om hvis du skal koble de på en molex.

Hehe husker første gang jeg lekte med molex kontakter...ingen sa til meg hvilken som skulle hvor! Men det er vel sånn jeg har lært meg pc.

Men altså gjør som begge de andre har sagt. Skaff deg en vifte styrer! Er veldig kjekt å ha. Kan anbefale Vantec sin. Grei og fin, ikke no sånn fansy ting og tang. mCubed sin er litt heftigere, men ganske bra vist nok. Du får gå ut i fra behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...