Gå til innhold

Laptop til jente. Skal delvis erstatte arbeidst.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt kjapp på avtrekkeren? ;)

Vel, hvis du har mulighet til å avbestille, så vil jeg absolutt anbefale deg en å se nærmere på 8006 før du tar en endelig avgjørelse. Dette er en meget "liten" 15" maskin. Den er ekstremt tynn for å være 15", som har de spesifikasjonene den har.

* 2 GHz Centrino

* 512 MB (en brikke, kan altså utvides for 400-500 kr)

* 80 GB disk

* DVD-brenner

* ATI Mobility Radeon 9700 128MB

-Frank

Lenke til kommentar
For meg virker det som om 8103 er av nyere teknologi :)

Det er forresten to 256MB-brikker i følge acer sine sider.

8103 har også X700 skjermkort som er mye kraftigere enn 9700 mobile. 9700 mobile tilsvarer X600 mobile i ytelse. Siden en viss nettbutikk også selger 8103 for 1000 kr mindre enn 8006 så synes jeg 8103 er et meget godt valg om dagen.

Den er litt tung, 2.86kg, men har stor og fin skjerm, veldig lavt støynivå og god batteritid for å være såpass kraftig. Jeg klarte nesten 4 timer med 8101WLMi ( http://www.hardware.no/artikkel/14625/4 )

Lenke til kommentar

Ja, det er tilfellet.

8100 er med PCI Express, DDR 2 o.l. At du derimot vil få bruk for det, er en annen ting. ;-)

8100 har tatt utgangspunkt i arkitekter o.l. Spill entusiaster som krever desktop erstatter. Jeg har solgt ett par slike maskiner til arkitekt som bruker AutoCAD. De var strålende fornøyd med maskinen.

Batteritiden på 8006 er forresten også glimrende. :) 5 timer på det meste, har jeg målt.

-Frank

Lenke til kommentar

Må bare legge til at jeg har bestilt 8103 sjøl. Du trenger ikke å bestille noe ekstra minnebrikke fra noen andre sjapper...bare be netshop å slenge inn mer, koster 550 for ekstra 512 mb. Håper og tror vi begge vil bli fonøyd med den maskina.

Mvh Lightning

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail til netshop og spurte hva de tok for å bytte 2x256 med 2x512 på 8103. De skulle ha 1000,- for det. De sa også at det måtte være 2 minnebrikker siden det er ddr2. Da lønner det seg vel å kjøpe 2x512 senere og selge de 2x256 brikkene? (2x512mb = 1100,- på netshop.)

Tror jeg går for en 8103 jeg også. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en 154WS-TV, men skjerm oppløsningen på 8103 frister veldig. Kan heller bare kjøpe en usb tv tuner...

Lenke til kommentar

Et lite poeng er at minnebrikkene i i915PM/GM osv brikkesettene ikke trenger å ha lik størrelse for å utnytte dual channel. Jeg mener også at det er med integrert grafikk at man merker størst fordel med dual channel også. Pentium M er ikke like hungrig på båndbredde som Pentium 4.

Lenke til kommentar

student + wow hørtes skummelt ut.

spørs om det ikke blir heltidsgamer.. ^^

:D

TM8103 er et bra valg du. (høh)

EDIT:

DU BØR ha 2 brikker... ellers taper du jo en del ytelse.

Endret av iv3rs
Lenke til kommentar
Hehe. Tja. Jeg har faktisk klart meg snart i en måned uten WoW, så jeg skal vel klare å holde spillingen nede til et akseptabelt nivå.

Jeg kommer til å bruke en 1024mb-brikke og en 256mb-brikke, så fremt det fungerer.

Som tidligere nevnt her oppe er det ikke påkrevd at brikkene skal være like.

Det skal fungere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...