Nattefrost Productions Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Her er lige et par spørgsmål om formater. Jeg har et Sony DCR-DVD203 videokamera. Jeg kopierer mine videoklip direkte fra DVD drevet fra min PC over på harddisken. Det bliver MPEG4 filer kan jeg se, og det virker ikke som om at det bliver komprimeret overhovedet, filerne er stadig meget store, så dertil er det helt fint. Jeg kan så kopiere dem over på CD-R skiver, men om et stykke tid køber jeg en DVD brænder. Er det muligt at brænde MPEG4 videroer over på DVD og så se dem på almindelige DVD afspiller til TV?? Eller skal der noget ekstra med p åskiven inden den kan ses? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg synes det høres merkelig ut at det er MPEG-4 kameraer lager. Etter min beste kunnskap tror jeg det er MPEG-2... Ja, det er mulig å brenne til DVD og se på en vanlig DVD-spiller. Når du kjøper DVD-brenner; sørg for at du får med programmer som gjør dette (DVD authoring). Eksempler på dette kan være MyDVD, Pinnacle Instant Video eller lignende. /Øystein Lenke til kommentar
Nattefrost Productions Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Takk. Er det også mulig å kopiere MPEG2 filer til CD-R og se på DVD avspiller da, altså uten at det bliver gjort til Video CD??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå