bjornbon Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Skal kjøpe ny PC som skal brukes mest til bildebehandling og enkel videoredigering, samt internett, mail osv. Ikke spilling. Duger denne? Tenkte da å sette inn et billigere skjermkort , for trenger jo ikke 3D osv, da den ikke skal spilles på. Så spørsmålet er vel om hovedkart, RAM osv holder for videoredigering. Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Ville nok ha satset på dualcore, da kan du bruke PC'en selv under komprimering. Siden RAM er så billig for tiden ville jeg kjøpt 2GB, og floppystasjon trenger du ikke Lenke til kommentar
bjornbon Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Beklager, jeg er ikke inne i terminologien..., Hva er Dualcore? Kan jeg velge det på den PCen som jeg linket til? edit: Fant det ut, er vel CPUen. Holder dette på 2x512kb, eller er det bedre å gå for dette på 2x1MB (men det kommer ikke før 16.08, og det er jo leeenge til....). Hvor mye har egentlig det å si....? Endret 1. august 2005 av bjornbon Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Dell går også an når du ikke skal spille. Feks Dimension 9100 med Pentium D 820 dualcore, blir under 10000 med 19 skjerm tror jeg. http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs Edit: Husk å velge "1 års henteservice (CAR - Collect and Return)" for å få ned prisen Endret 2. august 2005 av th-3 Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Dell går også an når du ikke skal spille. Feks Dimension 9100 med Pentium D 820 dualcore, blir under 10000 med 19 skjerm tror jeg. http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs Edit: Husk å velge "1 års henteservice (CAR - Collect and Return)" for å få ned prisen Er ïkke helt sikker på om det var med DualCore? Eller 19" flatskjerm? Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Skal kjøpe ny PC som skal brukes mest til bildebehandling og enkel videoredigering, samt internett, mail osv. Ikke spilling. Duger denne?Tenkte da å sette inn et billigere skjermkort , for trenger jo ikke 3D osv, da den ikke skal spilles på. Så spørsmålet er vel om hovedkart, RAM osv holder for videoredigering. Synes egentlig den PC'en var knallbra, du skriver at du skal bruke PC'en til enkel video-redigering? Tror ikke dualcore er verdt prisen, koster tross alt over dobbelt så mye som singelcore. Jeg gikk på linken din og valgte "endre" oppsettet, valgte bort webkamera og skjermkort som var 750,- billigere. Og som i tillegg er vifteløs. Det fine er at man kan luke ut mange deler som man ikke har behov for og heller legge til f.eks mer RAM. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Er ïkke helt sikker på om det var med DualCore? Eller 19" flatskjerm? STOOOR grønn knapp, Konfigurer og Kjøp står det på den. Skal godt gjøres å overse men alt går an på denne tiden av døgnet Lenke til kommentar
bjornbon Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Jeg gikk på linken din og valgte "endre" oppsettet, valgte bort webkamera og skjermkort som var 750,- billigere. Og som i tillegg er vifteløs. Er det en fordel med vifteløst kort? Valget står mellom RadeonX300SE 128MB-skjermkort og GeForce5300 128MB-skjermkort (vifteløst). Hva bør jeg velge? Omtrent samme pris. 1GB ekstra RAM, så det blir 2GB tilsammen, koster 950,-. Bør jeg ta med det også? Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Er ïkke helt sikker på om det var med DualCore? Eller 19" flatskjerm? STOOOR grønn knapp, Konfigurer og Kjøp står det på den. Skal godt gjøres å overse men alt går an på denne tiden av døgnet Jepp, stemte nok det ja. Havner rett under 10 000,- med 19" LCD skjerm og dualcore, og en gratis printer med på kjøpet. Slett ikke så verst! Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg gikk på linken din og valgte "endre" oppsettet, valgte bort webkamera og skjermkort som var 750,- billigere. Og som i tillegg er vifteløs. Er det en fordel med vifteløst kort? Valget står mellom RadeonX300SE 128MB-skjermkort og GeForce5300 128MB-skjermkort (vifteløst). Hva bør jeg velge? Omtrent samme pris. 1GB ekstra RAM, så det blir 2GB tilsammen, koster 950,-. Bør jeg ta med det også? Hvis du ikke skal spille 3D spill, lønnes det å velge det billigste skjermkortet. Helst et kort som er uten vifte, mest for å eliminere støyen fra PC'en mest mulig. Har du råd anbefales helt klart 2GB RAM. Husk at Windows Vista kommer i 2007-2008, og til den bør man visstnok ha minimum 1 GB RAM. Lenke til kommentar
bjornbon Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Takk for hjelpa! Da bestiller jeg edit: Men ble litt i tvil, Dell med Dual Core, eller Netshop med 2GB RAM (ikke Dual Core)? Ekstra RAM på Dell er ikke aktuelt, de er altfor dyre på det.... Endret 2. august 2005 av bjornbon Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Takk for hjelpa! Da bestiller jeg edit: Men ble litt i tvil, Dell med Dual Core, eller Netshop med 2GB RAM (ikke Dual Core)? Ekstra RAM på Dell er ikke aktuelt, de er altfor dyre på det.... Den avgjørelsen bør du ta selv Jeg vet sannelig ikke hva jeg ville ha gjort. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hei, jeg hadde enten kjøpt en vanlig dell uten dual core eller en dell med dual core. Hadde ikke villet gi mer enn 10.000 med dual core el 8000 uten for en sånn maskin. Husk på at vanlige Intel cpu'r har hyperthreading som hjelper bra på multitaskingen. Hvis jeg gjetter rett så vil ikke den maskinen du har tenkt å kjøpe se altfor hard bruk.. Spar derfor heller på pengene og kjøp noe relativt rimelig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå