834HF42F242 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg har sett det på andre forum, og det er fult lovlig. Synes IP-adressen skal vises på hver post som legges inn i dette forumet. Om ikke hele adressen, så i hvert fall de siste tallene. Eks: XXX.XXX.148.226 / XX.XXX.0.172 Dette gjør at vi kan skille mellom personer. Jeg er så skråsikker på at det sitter en kar her med et hav av brukerkontoer, og skriver i hytt og pine. Dette skaper stor forvirring, og jeg (helt sikkert med mange andre) vil vite hvem jeg skriver med. Det er to måter å løse dette på. Enten å innføre det IP-systemet der, som er vanlig andre steder, eller å få stoppet denne personen som ødelegger hele musikkforumet. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Enig med den, hadde vært fint med IP-visning xxx.202.78.144. Irriterende med folk som trolig backer opp seg selv. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Ser hele IP'en til alle, jeg. Serriøst, rapporter brukere ved misstanke om at en person bruker flere kontoer. PM til en moderator eller admin er også en løsning. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Det når tydeligvis aldri frem. Jeg har sendt inn en bråte rapporter om en viss bruker, men ingen gjør noe. I tillegg så er det ingen andre enn dere som kan få en oversikt over omfanget... Personen er slu, og vanskelig å avsløre. Jeg vet aldri om det er han eller en annen bruker jeg snakker med snart. Kan dere gjøre noe med dette, før han ødelegger forumet enda mer? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Slike saker er det moderatorer og admins som skal rydde opp i, derfor vi er her. Send meg en PM så kan jeg titte på saken. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 QUOTE (anth @ 01/08/2005 : 20:32) Dette gjør at vi kan skille mellom personer. Jeg er så skråsikker på at det sitter en kar her med et hav av brukerkontoer, og skriver i hytt og pine. Dette skaper stor forvirring, og jeg (helt sikkert med mange andre) vil vite hvem jeg skriver med. Tror du virkelig det er en haug av folk som gidder det? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg liker ikke tanken på at hvis jeg begynner å krangle med en bruker, så kan han hente ip-adressa mi og prøve å skaffe seg adgang til maskina mi. I mitt tilfelle er det ikke så veldig farlig, siden jeg surfer gjennom proxy og har en firewall-boks, men ikke alle er like kyndige. Rapporter heller problemet. Nekter å tro at det er så veldig utbredt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Det er ikke noe problem om de første tallene ikke viser. Og dessuten skal du ha et ganske dårlig oppsett om folk kan hacke seg inn på maskinen din. Hørt om brannmur? Problemet med "kontosupport" (for å innføre et nytt uttrykk) er mer utbredt enn folk tror. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hva om vi får se de 3 siste tallene heller ? Anth: sjekk siggen, leif har vært på fære igjen! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Der var leifen igjen ja... fixe Lenke til kommentar
riktig Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg syns vi burde ha rett til å være noenlunde anonyme overfor hverandre her. Admins ser jo IP til alle her uansett. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Admins gjør jo ingenting med det... anonyme kan alle være, det er jo helt valgfritt. Men det bør ikke være lov å bruke flere kontoer. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 QUOTE (anth @ 02/08/2005 : 23:02) Admins gjør jo ingenting med det... anonyme kan alle være, det er jo helt valgfritt. Men det bør ikke være lov å bruke flere kontoer. Bullshit. Var moderator et år eller noe selv, så jeg vet hva jeg snakker om. De tar multi-kontoing seriøst. Er det mistanke om dette så blir det tatt opp på internforumet og et par folk kjører litt background check på IPer, hjemmesider, skrivemåter, signaturer, navn og en del slike ting. Har du rapportert noe multi-konto greier, men ingenting har skjedd, kan du nok regne med at mistanken din var feil. Vil du ha en bekreftelse på dette kan du sikker bare ta kontakt med en moderator en uke senere og høre med han hva de kom frem til. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Vel Blib, etter at jeg tok det opp på nytt igjen, så ble det nå gjort noe med det. Beklager hvis jeg har misforstått arbeidsmetodene deres, men min eneste erfaring var at det ikke ble tatt seriøst forrige gang. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Det er mennesker i dette systemet også og en kan alltids være uheldig å glemme saker og ting. Slikt skjer. Bumping av saker til styret er derfor en fin ting ja Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Men det er lettere for oss å oppdage og raportere multikontoer om vi får se litt av IP-adressen. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 QUOTE (anth @ 03/08/2005 : 14:30) Men det er lettere for oss å oppdage og raportere multikontoer om vi får se litt av IP-adressen. Nei det er det ikke, det vil bare føre med flere feilrapporteringer til oss. Det finnes 255 forskjellige muligheter ved 3 siffre, og med 5000 poster per dag vil det bli mange "mulige" sniker da. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 QUOTE (Ueland @ 03/08/2005 : 22:13) QUOTE (anth @ 03/08/2005 : 14:30) Men det er lettere for oss å oppdage og raportere multikontoer om vi får se litt av IP-adressen. Nei det er det ikke, det vil bare føre med flere feilrapporteringer til oss. Det finnes 255 forskjellige muligheter ved 3 siffre, og med 5000 poster per dag vil det bli mange "mulige" sniker da. Hva om man viser hele IP-adressen, untatt det første sifferet. Eller kanskje de to første sifrene. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 QUOTE (razh0r @ 03/08/2005 : 21:19) QUOTE (Ueland @ 03/08/2005 : 22:13) QUOTE (anth @ 03/08/2005 : 14:30) Men det er lettere for oss å oppdage og raportere multikontoer om vi får se litt av IP-adressen. Nei det er det ikke, det vil bare føre med flere feilrapporteringer til oss. Det finnes 255 forskjellige muligheter ved 3 siffre, og med 5000 poster per dag vil det bli mange "mulige" sniker da. Hva om man viser hele IP-adressen, untatt det første sifferet. Eller kanskje de to første sifrene. Da har man omtrent hele ip-adressen, og det gjør det -veldig- lett å fokusere et angrep mot personen. Kan dere ikke bare legge fra dere tanken? Jeg er 100% sikker på at administrasjonen her har full kontroll over multibrukere. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Jeg vet bare at det fungerer andre steder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg