Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Meget ustabilt nettverk

Anbefalte innlegg

Har noen pcer i hjemmenettverk. På den som er koblet til trådløst detter jeg ut hele tiden!! Det kommer opp en del forskjellige feilmeldinger som: Denne forbindelsen har begrenset eller ingen tilgang osv... So må jeg gå inn og trykke på reparer, da fornyer den ip-adressen o.l., så funker det en liten stund før noe lignende skjer igjen. når jeg kopierer filer fra en annen maskin,stopper det plutselig og jeg får beskjed om at jeg ikke her tilgang til mappen... Det er kort sagt fryktelig ustabilt!!!!! Kan noen kommemed noen gode råd???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å slå av: Start - kontrollpanel - administrative verktøy - tjenester - Windows Zero Configuration - Høgreklikk på den, velg egenskaper... På feltet oppstarttype velger du deaktivert

Dette med IP-adressekonflikt skyldes at en annen enhet i nettverket ditt (PC, printer o.l) har lik IP-adresse som din maskin. Bruker du statisk IP-adresse?

Lenke til kommentar
for å være ærlig har jeg ikke peiling på hva jeg bruker...

Du bør iallefall bruke DHCP for IP-adresser på hele nettverket, om du har mulighet til det.

Var det noe hjelp i å avslutte Windows Zero Configuration, og benytte medfølgende software for kortet?

Lenke til kommentar
tror det hjalp ja.. hvordan velger jeg sånndhc... ip-adresse da?

Regner med at routeren din allerede kjører en DHCP-server (Som deler ut IP-adresser til maskinene).

På din PC: Start - kontrollpanel - dobbeltklikk på "trådløs nettverkstilkobling" - velg "egenskaper" - dobbeltklikk på "internettprotokoll (TCP/IP)" - velg "motta IP-adresse automatisk"

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...