Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vil kjøpe DAB/mp3/CD-spiller - hjelp!

Anbefalte innlegg

Har sett på en del spillere, og kommet fram til noen alternativer:

JVC KD-G611

JVC KD-DB711

- Hvilken av disse syns dere jeg bør gå for?

- Har det noe å si prismessig om jeg venter en måned?

- Ser i en kommentar om den siste spilleren at antenna ikke duger. Noen som vet noe mer om det?

- Hvis noen vet om noen andre spillere er det bare å foreslå disse.

Krav er at det ikke overstiger 3k, og at det er DAB, CD, mp3 osv, og den må gjerne ha massevis av fine funksjoner ellers.

Søkte for øvrig på forumet før jeg lagde tråden, men syns det passa best å lage en ny.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om dette er interessant men, jeg kjøpte meg Blaupunkt DAB54, og må bare si at denne er en kongespiller, den har DAB/CD/Mp3 mm, og tar også minnekort. Jeg har investert i kombi dab/fm antenne til å ha på taket istedet for den medfølgende dab vindusantennen. Denne spilleren koster dog 3990 hos Bilradiospesialisten.

Er du interessert i Blaupunkt dab vindusantenne kan du får kjøpt min for en billig penge

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har bestemt meg for JVC KD-G611 nå. Jo mer jeg har tenkt på dette har jeg kommet fram til at AUX er utrolig kjekt å ha, og siden DAB ikke er utbygd her hvor jeg bor ennå, er det lite vits i å kjøpe antenne og tuner ennå - men det er greit å ha en som er klargjort for det.

Hvis noen vet om spillere med både DAB og AUX, som ellers er bra, må dere bare rope ut! :)

Edit: Eller denne da. JVC KD-G612, samme som KD-G611, bare svart. Noen som har erfaring med å handle med Nomatica?

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Pioneer.. Husker ikke hva den heter, men. Ser slik ut

Dab har den hvertfall ikke, dette er en dvd spiller, ikke dab-tuner..

Pioneer har noe av det beste når det kommer til dab, men de er også mye dyrere.

En dab-tuner koster ca 3500-4000kr og er en boks man må ha i tillegg til spilleren.

Så vi snakker fort 6-8000kr for ett system med en grei spiller og skikkelig tuner.

Lenke til kommentar
En dab-tuner koster ca 3500-4000kr og er en boks man må ha i tillegg til spilleren.

Finnes mange spillere med innebygd tuner også, f.eks. en til 2490,- på komplett.no. Men denne mangler igjen AUX.

Som jeg har sagt til andre, sier jeg også til deg.

Det er forskjell på dab og dab

Lenke til kommentar
Det er forskjell på dab og dab

Aha... Nå skjønner jeg jo alt, siden du forklarer så utfyllende. Hva er forskjellen på DAB og DAB? Tenker du kvalitetsmessig?

Oter: Spilleren er snasen, men koster også 6k.

Det er som forskjellen på en dyr og billig bil, dyr og billig cd-spiller, dyr og billig tv.

Det er forskjeller, kvalitetsmessig, det sier seg selv..

Er liten vits å kjøpe en dab-radio som er like dårlig som en fm-radio.

Når noen går dit hen at man vil ha en DAB-radio så kan man like godt kjøpe en skikkelig en..

Men er jo selvfølgelig opp til den som kjøper, men ikke forvent deg ALLE de gode DAB mottakene med en billig DAB.

Lenke til kommentar

Som jeg tidligere har sagt i tråden, så har jeg nesten bestemt meg for KD-G611/612 - og da blir jo uansett DAB-tuneren ekstern senere, og sånn sett kan jeg også kjøpe en bedre en til lavere pris om f.eks. et års tid.

Edit: Det er mulig jeg også strekker meg til 4000, denne spilleren fra Sony så unektelig pen ut, samtidig som den har både AUX og DAB. (Vet du hvordan kvaliteten på DAB er på denne, Techpoint?)

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Edit: Det er mulig jeg også strekker meg til 4000, denne spilleren fra Sony så unektelig pen ut, samtidig som den har både AUX og DAB. (Vet du hvordan kvaliteten på DAB er på denne, Techpoint?)

For 4000 hadde jeg kjøpt en spiller fra pioneer uten dab.

Sony har mye fancy greier, det kan jeg ikke nekte for, når det gjelder kvaliteten er dette noe annet, Sony er ikke ett merke man ser i konkurranse biler, men mer i show biler hvor man ikke nødvendigvis tenker på pen lyd, men heller høy lyd og mye oppmerksomhet.

En Pioneer DEH-P7700MP hadde vært en bra start.

Og til noen hundrelapper ekstra har du også AUX.. Så da ligger du rundt 3500-3600kr for denne spilleren..

Andre merker du trygt kan sjekke er Alpine og Clarion, Fusion har også noen spillere, men disse er litt dyre..

Lenke til kommentar

Ja, kanskje jeg ikke burde tenke så mye på utseende som jeg gjør. Når jeg tenker meg om, er den ikke så altfor stygg heller.

AUX-In (with optional CD-RB20) Ja < Dette betyr altså at den er klar for AUX, men at jeg trenger en komponent for å få det? Takk for hjelpa forresten :)

Edit: Nå snakker jeg om Pioneeren, så det er klart.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Må bare komme med et tilleggsspørsmål: Har søkt litt på nettet etter DEH-P7700MP, men det ser ut til at modellnumrene blandes rundt omkring. Eller er DEH-7700MP den samme? Altså uten P før 7700.

Edit: Er det rart man blir forvirra?:

- Amotors prisguide - bilder av begge typene, og på den øverste, peneste modellen ser man til og med modellnummeret, DEH-P7700MP.

- Pioneer sin side - Her ser vi en annen spiller som har samme modellnummer.

Sånn fortsetter det, det er ikke samsvar på dette noe sted. Blir litt forvirra og frustrert jeg.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...