Gå til innhold

Rekke sekser luftkjøling - nesten da

Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne er gammel nytt men jeg syntes den var litt kul og fortjener en liten plass i forumet, hvis noen har postet denne beklager jeg dobbel postingen min.

Ta turen innom Thermaltake Der har de en artig heatpip løsning som nesten kunne ha set ut som en rekker sekser motor :yes:

cl-p0071.jpg

Jeg tenkte litt med meg selv, hvis man skal ha en lydløs SFF PC så er vel dette en bra ting, nå tviler jeg på om den hadde fått plass(?) da den helt sikkert vi kræsje i en DVD spiller eller noe slikt. Men å ha en slik stikke opp av en shuttle hadde vært litt kult da :D

Og her er en kjapp Review a den

sikkert mang som er uenig med meg, men jeg syntes den var kul og kunne godt tenkt meg å pøve ut en slik løsning.

Frankie

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ut som en ICE kjøler på stereoider :D.

Men fra spøk til revolver, så jo absolutt bra ut den da, skulle nok få relativt bra kjøling fra en slik en. Men nedturen er jo at den veier 600 gram, og er ganske høy, slik at den vil legge ganske mye press på festemekanismen til hovedkortet, med mindre man fester den med stropper til toppen av kabinettet :D

Lenke til kommentar

Ha det hadde vært så fett å ha!

Men sa du noe om og stikke den opp av en shuttle? Hørtes ut som en ide! Må prøve det på mamma sin pc...hun har shuttle. Hehe, kan ikke se mamma med en slik en, men seriøst hvis du stikker den på en shuttle vil den ikke tære så veldig på hk festene siden hk ligger på en shuttle. Et prob er at det er VELDIG liten plass i en shuttle....men men hadde vært kult med litt flammer på sia og motor lyd i bakrunden...

Lenke til kommentar
Rekkesekser er det definitivt ikke! :p

Men løsninga kan jo minne om en V-sekser, med litt fantasi.....

Som gammel "motormann" så måtte jeg bare kommentere denne..

:thumbup: det er godt du retter på meg, jeg syntes at designet lignet mer på en "rekke" enn en V-stilling, men nå har jeg NULL peiling på motorer og biler, så fitn du komenterte dette :)

Frankie

Lenke til kommentar
Ha det hadde vært så fett å ha!

Men sa du noe om og stikke den opp av en shuttle? Hørtes ut som en ide! Må prøve det på mamma sin pc...hun har shuttle. Hehe, kan ikke se mamma med en slik en, men seriøst hvis du stikker den på en shuttle vil den ikke tære så veldig på hk festene siden hk ligger på en shuttle. Et prob er at det er VELDIG liten plass i en shuttle....men men hadde vært kult med litt flammer på sia og motor lyd i bakrunden...

Hehe det var akurat slikt jeg tenkte.

Hvis man ser inni sen shuttle så har jo den en "tray" for HD og Cd-rom, hvis man ikke hadde trengt en cd-rom inni der så kunne man ha kuttet endel av denne av, en 5 1/4" drev er jo lenger enn en HD, så mulighetene er jo åpne. Jeg tenkte jeg skulle finne en isoporbit som jeg kan kutte til i eksakt størrelse slik at den vil få samme mål som kjøleren, da kan jeg se hvor jeg må forandre... :yes:

Muligens den vil støyde med PSU,en men her man man vel trikse litt også.

Frankie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...