Gå til innhold

Farveforandring i hjørnet av skjermen !?

Fiola

Anbefalte innlegg

Jeg har en skjerm (Viewsonic 15GS) som har litt misfarging i øverste høyre hjørne. Det gjelder kun rødfarge som blir gulig i et par centimeters radius. Slik har den vært i en 2-3 år minst, og den har ikke blitt noe værre eller bedre. Den står nå koblet til en annen PC i et annet hus i en helt annen del av byen enn da problemet oppstod, så jeg tviler litt på at det er snakk om magnetfelter e.l. Skjermkortet er faktisk det samme, så det kan jo være problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Joar

Toppen av en videospiller ja, - hva med sideplaten på PC'n tenkte jeg - bare sånn for å prøve - å det funka ! :grin:

Jeg må da ha den helt inntil siden av skjermen og 15-20 cm lengere frem enn skjermen - da er det nesten helt borte og skjermer da i retning terrassedøren.

Så da er det i hvert fall ikke noe i veien med hverken skjerm eller skjermkort da.

Har prøvd å skjerme med den lengere unna, men det hjelper ikke noe - så da tyder det kanskje på at det er et bredt felt av noe slag som kommer inn ?

Hørte i dag at de bruker noe magnetgreier til å manøvrere/løfte armeringsjern og da kan det kanskje oppstå magnetisme i jernet - mon tro ?

Har ellers prøvd å fjerne alt mulig i nærheten av PC'n (elimineringsmetoden)uten å finne noen kilde. Kanskje snekker'n har glemt igjen en magnet i veggen...

[ Denne Melding var redigert av: Fiola på 2002-08-08 01:47 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...