Gå til innhold

Får man tak i ekte ultraportable i Norge?

Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Skal ha meg en ny bærbar og det eneste avgjørende er vekt og spesielt størrelse-alle duger til simpelt kontorarbeid uansett.

Sharp MP70G, Mebius eller Panasonic ''4'' serien er vel det jeg har mest lyst på, men finner ingen av disse her til lands.

Noen som vet hvor man får tak i slikt her til lands, eller må jeg plukke med meg en på neste utenlandstur?

Og nei, jeg vil ikke vurdere overvektige "ultraportable" som Dell X1. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Vekta er forsåvidt grei nok på alle, men jeg vil ha noe med mindre utvendige mål og altså mindre skjerm.

Lenke til kommentar

P7010 er en sneisen maskin, men den er ikke akkurat ny lenger og får heller ikke allverdens skryt i tester (støy og batterilevetid). Hvis du må ha internt optisk drev så er det derimot svært få i denne størrelsesklassen, så du bør vurdere sterkt om du kan leve med eksternt drev. Når det gjelder de andre merkene/modellene du nevner, så ville jeg kontaktet de respektive importørene i Norge for å sjekke hva som er å få tak i her til lands. Det har jo sine fordeler å kjøpe i Norge kontra utlandet, men denne problemstillingen er diskutert til det kjedsommelige andre steder her.

Min favoritt er Dell X1, den er absolutt ikke overvektig!

- Bjarne

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Man skal iallefall være forsiktig med å kritisere X1 her inne. Forståelig nok siden det er en sexy liten sak.

Beklager hvis jeg kalte den overvektig, det er den absolutt ikke! Kan leve med halvannen kilo, men skulle absolutt hatt noe mindre i utstrekning. Kan absolutt leve med eksterne drev så lenge det blir lite.

Ebay eller egenimport er siste løsningen ettersom jeg gjerne vil ha meg norsk tastatur.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Det minste jeg klarer å finne er Acers Travelmate som måler 25.7 x 21.6 cm. Selv IBM x-series er rene mammuten i forhold med sine 27.3 x 23.

Hadde håpet å finne noe på under 25 x 20 men det synes håpløst. :(

Lenke til kommentar

Jeg så en artikkel på ITavisen for ca 1,5 måned siden om en ultra-ultraportabel sak som de faktisk selger i Danmark til ca. 20.000 NOK. Den var noe av det minste og stiligste jeg har sett. Kan ikke finne artikkelen igjen og husker ikke navnet på maskinen eller på firmaet som selger den. Noen andre som husker det?

Kanskje den kunne vært no' i tilfelle?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...