.com Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 hva er vanlig temp ved surfing etc? (med standard cpu kjøler) hva er vanlig temp under spilling? (med standard cpu kjøler) hvor mye er den høyeste temperaturen som denne cpuen tåler uten skader? og en ting til: isted var cpu-temp under surfing 39 grader, nå har den steget til 44-45 under samme applikasjoner, hvorfor det? Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 AMD pleier og lage mye varme, men denne varmen din lager er ikke noe fare Lenke til kommentar
.com Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 det vet jeg, lurte bare på de forsjkellige temps, etter spilling pleier den å være langt over 50, sannsynlegigvis enda varmere under spilling, men som sagt, lurer egentlig bare på det jeg har spurt om... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 AMD "pleier og produsere mye varme" ifht hva da? Men det er jo flere versoner av 3500+ 130nm og 90nm produksjonteknologi, sistnevnte er noe kjøligere. Men det som er mest avgjørende er luftgjennomstrøming i kabinett, romtemperatur og til slutt kjøleren. Så og si et tall som skal være riktig er litt vanskelig. Men uansett, temperaturen du nevner er temmelig lik hva jeg hadde med min 3500+ (130nm) med orginalkjøler og uten noe ekstra vifter osv, men med viftestyring på. Hvis du har viftestyring på feks i bios er det ikke unormalt at temperaturen stiger litt underveis heller. Viften øker da ikke på før du når en viss temperatur. Max temperatur varierer litt fra modell til modell, men ca 70 grader er max temp på de fleste 3500+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå