Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett "kobler ut" og inn og er ustabilt

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ett ZyXEL Prestige 600 serie modem som jeg har koblet til en D-Link DI-624+ router. Etter at jeg kobla opp dette har internett begynta å være VELDIG ustabil og treig, det henger seg ofte opp. Det eneste som har funka da, har vært å ta strømmen til både router og modem og starte på nytt, problemet har da ofte vært borte i noen minutter og så kommet tilbake :( Men det varier litt. Når jeg bare bruker modemet finker ting knirkefritt... Kan noen forklare meg hva jeg må gjøre for å fikse dette? Jeg vil bruke både modemet og routeren min !!

TUSEN takk for alle svar og tips (mest til de som kan forklare meg hva jeg må gjøre ) ;) Jeg har åpnet noen porter på routeren, og aktivert DMZ.

Endret av jococsity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har virus, kommer routern til og stenge deg ute, brannmur lignende som er innebygget i routern.

Det kan også være at routern sender dårlig, så signalene akkurat kommer frem, også blir det ustabilt.

Ta et par Firmaware til rotuern din, finner dem på D.Link sin hjemmeside.

Lenke til kommentar
Om du har virus, kommer routern til og stenge deg ute, brannmur lignende som er innebygget i routern.

Da må du ha vært borti noen sinnsyke routere. Routere stopper ikke virus, men de har som regel en brannmur som kan stoppe angrep utenifra. En hver oppkobling fra innsiden blir derimot sluppet ut.

Lenke til kommentar
Takker jevel.. men hvilken av de to skal jeg ta?  på routeren min står det  H/W Ver H1      F/W  Ver 2.05  Får unnskylde meg for min uvitenhet  hehe

HW står for hardware, det betyr at du har versjon H1 av routeren, FW står for firmware, dette er softwaren som er i routeren. Du skal da oppgradere FW.

Endret av TriNitroToluen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...