darksoul1900 Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 har problemer med winxp prof.. maskinen rebooter helt plutselig og av å til får jeg en blå skjerm der det står IRQL_NON_OR_LESS ett eller annet.. kan det være for lite minne eller noe annet i maskinen som får xp til å klikke.. win2k kjører helt fint på maskinen Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 får samme meldingen en gang i blandt... jeg skrudde av automatic restart, får blåskjerm istedet. noen som vet hva dette er? Lydkort i feil pcispor eller lignende? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Jeg også! Har onboard lydkort, AMD system. Har prøvd å endre PCI til nettverkskortet, uten hell. Nå har jeg formatert pcen og alt funker (tror jeg). Skal prøve litt kraftigere spill etterpå, da er det nesten nødt til å klikke :wink: Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Dette lukter via-chipsett lang vei, har jeg rett? Eller kansje nvidia... mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 *kremt* ram? Drivere...?! :wink: Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Pcen min klarer ikke installere WinXP på 1533 mhz. Må sette bussen til 100 mhz. Har MSI KT3 Ultra og AMD 1800+. Lenke til kommentar
darksoul1900 Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Northbridge chippen er Amd 761 og southbridge er Via ett eller annet.. tror kanskje det kan være lydkortet som fucker opp men er ikke sikker Lenke til kommentar
Photons Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Dette problemet kommer ikke pga. av svidd chipsett eller ram. Feilmeldingen 'IRQ_NON_OR_LESS' har nok heller noe å gjøre med irq'er som krasjer PC-en. Gamle ISA-lydkort etc. kan vel alltids forårsake et sånt problem. Har du akkurat satt i noen nye enheter i PC-en? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Kanskje denne hjelper?: http://www.ntcompatible.com/forums/viewtop...opic.php?t=3767 Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 JEg har samme problemet grunnet teite nvidia drivere. Får blåskjerm når det er varmt i været og jeg spiller. Har vel litt med at agp går på noen mhz høgere enn vanlig:D Lenke til kommentar
darksoul1900 Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 synest at det er rart at alle andre OS utenom win xp prof skal funke heilt greitt.. har sett litt på den linken som ble gitt her.. det er jo alltids vært et nytt forsøk Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Jeg har sjekket litt og disse meldingene kommer bare når jeg kjører FSB på 133. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Prøv å klokke ned til normalt igjen. Se om det hjelper. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Heh, jeg fikk IRQ_NOT.... i W2K takket være Telenors ypperlige ADSL-programvare. Dustemikler. RASPPPoE derimot. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Når FSB er på 100 har jeg ingen problemer. Men da er jo CPU på bare 1150 mhz, og det vil jeg jo ikke! Lenke til kommentar
escman Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 IRQL_NOT LESS OR EQUAL er en 'dump' og kanskje en av de vanligste feilmeldingene i Win2k/XP. Det er derfor vanskelig å si hva som forårsaker denne 'dumpen' utenom at det mest sannsynlig er noe Hardware. Fikk selv feilen på en Win2k maskin for en stund tilbake og da var det en ustabil/defekt SDRAM brikke som var problemet. Anbefaler at du prøver å bytte om/bytte ut eller ta ut noe hardware for å se om det hjelper. Har du bra nok strømforsyning? Sjekk i Device Manager om du har mange komponenter som deler samme irq. Sjekk kontrollere. Søk på google. Mye bra informasjon å finne hvis du søker på "DRIVER_IRQL_NOT LESS OR EQUAL" Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Jeg har prøvd følgende: * En ram brikke (prøvd begge jeg har alene), og flyttet på plasseringen av disse. * Uten CD brenneren. * Uten Nettverkskort. * Flyttet nettverskort til annet PCI spor. * Ta ut og sette ned igjen skjermkort (kan være feil montert). Ut i fra dette ser jeg grunn for at skjermkort kan ha en feil, evt HK. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Quote: Den 2002-08-04 12:35, Serqevx skrev:Når FSB er på 100 har jeg ingen problemer. Men da er jo CPU på bare 1150 mhz, og det vil jeg jo ikke! Hva er den beregnet til å kjøre? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Quote: Den 2002-08-04 13:18, Dan Hansen skrev:Hva er den beregnet til å kjøre? sikkert på 11,5 * 133= 1530 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå