Gå til innhold

Lengde på hår i militæret


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

er enig med deg der. vi får se hva sambands bataljoenen på heggelia sier (1sept-05)

Jeg var i samband, der var de slappe på hår, men strenge på skjegg. Enkelte måtte barbere seg opptil 5 ganger før befalet var fornøyd. Man kan søke om å få anlegge helskjegg. Det kreves da at man har KRATIG skjeggvekst(mopedbart og lignende får man avslag på).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er enig med deg der. vi får se hva sambands bataljoenen på heggelia sier (1sept-05)

Jeg var i samband, der var de slappe på hår, men strenge på skjegg. Enkelte måtte barbere seg opptil 5 ganger før befalet var fornøyd. Man kan søke om å få anlegge helskjegg. Det kreves da at man har KRATIG skjeggvekst(mopedbart og lignende får man avslag på).

jeg har kraftig rødt skjegg :D, brutters var på nabo leieren der ga dem opp for skjegge hans voksete for fort :p

 

 

GSV? garison sør varanger, er det ikke en fordel med litt hår. brrr kaldt

vel er vel ikke så mye verre en indre troms men... :roll:

Lenke til kommentar
står det noe om hvor langt skjegg man må ha for at man skal slippe og barbere seg?

 

Har du anlagt skjegg før du kommer inn i militæret er det ikke noe problem. Mulig man er nødt til å fjerne det i garden....

 

Men hvis du har tenkt å anlegge skjegg mens du er inne, skal du ifølge reglene søke om det. På rekruttskolen ble det sagt at man ikke fikk landlov (gå ut av leiren) før skjegget var ferdig utvokst.

 

...men de reglene er de visst ikke så nøye med. Jeg anla skjegg da jeg var inne, fordi jeg ikke gadd å bruke så mye tid på barbering, og fikk kjeft av en admiral for manglende barbering. Da jeg svarte at jeg anla skjegg, spurte han meg om jeg hadde søkt. "Nei", svarte jeg. "Det må du" sa han, så hørte jeg aldri noe mere mas om det. Og skjegget er der enda, 10 år etter.... :p

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
er enig med deg der. vi får se hva sambands bataljoenen på heggelia sier (1sept-05)

Noen steder er mer fleksible enn andre. Da jeg var inne (som sagt lenge siden) var Heggelia ikke det mest optimale skal vi si. EK var da bedre.

 

Det pleide i alle fall å være greit med skjegg om du hadde det da du kom inn, kunne også gå an å anlegge skjegg på langperm, men daggamle stubber under tjenestetiden ble ikke akseptert. Dengang var vernemaskene ikke de beste, skjegg kunne gi lekkasjer du raskt merket i gassbua.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
To av mine kamerater måtte barbere seg helt da de kom inn. Det var ingen utvei, alle som var der MÅTTE barbere seg.

 

Håper ikke det blir sånn når jeg må inn, har på følelsen av at jeg kommer til å se helt balle ut med kun et par millimeters hårlengde.

De var ikke i Madla tilfeldigvis? Alle kompisene mine som er der og hele deres gruppe/tropp/whatever skrelte seg. Til og med alle fra Oslo med langt hår så seg nødt til å fjerne det. Befalene pushet ganske kraftig på. Får jeg en sånn befal, så ryker enten han eller jeg på hodet ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
jepp grensa er det tvang... Mulig madla klipper ved innrykk. Men jeg vet du ikke tvinges til å være kortklippt der resten av tjenesten

De jeg snakket med skulle prøve seg på kystjeger og det var vel forsåvidt ikke "tvang" men når alle befalene har "ekstremt lyst" at samtlige skal skrelle seg, så gjør vel de fleste det. Jeg skal gjøre det meste jeg kan for å beholde håret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...