Elisir Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg er er ute etter en ny zoom linse til min D-70 og lurer på om den nye Nikon 55-200 passer bedre og gir mer for pengene enn den gamle 70-300G som koster under 1300kr. Har nå orginal 18-70 Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 55-200 er mindre, lettere og har innebygget fokusmotor som gjør at det ikke bråker når det fokuserer. 70-300G har større brennvidde, objektivfeste i metall og litt bredere ring for manuell fokus. Hvilket objektiv som tar best bilder tør jeg ikke si noe om. Jeg ville antakelig satset på 70-300G og heller oppgradert til et kvalitetsobjektiv senere hvis det var behov for noe bedre. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) 70-300G har større brennvidde, objektivfeste i metall og litt bredere ring for manuell fokus. Her tror jeg du blander sammen "G" med den betydelig dyrere ED-objektivet. "G" har objektivfeste i plast. Det er vel en slags vedtatt sannhet at Nikons billige 70-300 er en Tamron-konstruksjon. Jeg har, etter mye vurdering frem og tilbake, bestemt meg for å gå for netopp Tamrons 70-300, som har ett LD-glass og metallfeste; påfalende likt Nikons dobbelt så dyre 70-300 ED. Endret 4. august 2005 av Anew Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Her tror jeg du blander sammen "G" med den betydelig dyrere ED-objektivet. "G" har objektivfeste i plast. Du har rett, festet er en blanding av plast og metall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå