lovehater Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Her om dagen satt jeg og surfa på nettet da det hele ble ekstra tregt som det ofte blir med ISDN. Jeg ble litt irritert og sparka til dataen. Etter det har prosessoren min bråkt ekstra mye og vifta durer mer, men vifteduringen kan fikses midlertidig med et lite dunk i kabinettet. Er det noen som har ideer om hva problemet er og hvordan det kan fikses? Takker for svar. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Såvidt meg bekjent skal ikke en prosessor bråke nevneverdig.. Lenke til kommentar
embark Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Så vidt jeg vet, kan ikke CPU'en bråke, men kanskje det er en ledning som har lagt seg inn i vifta. Har du tatt en kikk inni kabinettet? Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Hva kalles da den lyden sp skapes når maskinen "arbeider" ? Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Hvor dum er jeg! Jaja, hva tror du kan fikse bråkingen? Det er en Western Digital på 80 GB, litt usikker på modell, og om det er SATA eller ikke. Hvordan kan jeg fikse lyden? Forresten så knatrer det ved oppstart, noe så forferdelig men det har vært helt siden den var ny. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Her må du rett og slett åpne kabinett og se hva som er støykilden. Dersom det er en vifte, kan du - Sjekke om det er noe som kommer borti viften - Om vifte/ribbe er full av støv, om så er tilfelle, støvsug - Hvis det heller ikke hjelper, kan det være at viften må byttes Hvis det er harddisken som bråker (mer enn normalt/vanlig) - Kan være tegn på at disken er i ferd med å dø, men trenger heller ikke betyr noe spessielt. Kan være en ide og tenkt på diskbytte. Good luck! Endret 2. august 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
TaCune Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Vifta kan også ha slått seg skjev siden den fikk et hardt dunk når den var i ca 10-20 omreninger i sekunde. har selv bitch slappa pcn min en gang, men det ennte opp med tastratur bytte kun Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Du kan legge gummi mellom kabinettet og HDD som støydemping og for å minske vibreringen om det er HDD som rister og lager støy. Har opplevd dette før med noen PCer Post 1400 Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Om det er sånn ekstrem harddisk lyd så kan den lille bitch slappen maskinen din fikk vært nok til å ødelegge harddisken, hadde selv en som begynte sånn smått å lage lyder, det ble bare verre og verre, jeg ble sintere og sintere (seff slo flere ganger for å stoppe den) og til slutt sa det stopp Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Du kan være heldig at hardisken funker! Påfører man rystelser når HD arbeider så kan det gjerne resultere i en messed up HD En gang skulle jeg "peke" på hardisken min med et skruejern, resultatet ble windows som slo seg av og etterhvert fant ikke biosen HDen en gang. Resulterte i et hav av musikk og filmer forsvant. "cry" Etter det så er alt område rundt PCn hellig område for å unngå "rystelser". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå