Gå til innhold

Brus drikking, hvor mye er farlig ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har som regel at når det begynner å bli belegg på tennene, så er det cola-stopp og springe opp og ta tannkosten fatt :p

Det er noe av det dummeste du gjør. Syra i brusen angriper emaljen(skrives det slik?), og å pusse tenna da er å angripe emaljen mens den er svak.

Lenke til kommentar
og alt sukkeret hva gjør det med kroppen?`Sukkersyke?

Kan ende slik, ja.

Ettersom barn spiser så mye snop nå for tiden, stiger antall barn med sukkersyke skyhøyt

Skal ha ganske usunt liv da.. Ikke trene, bare sitte på rævva og spise godis 24/7.. da er sjansen der

Det kommer veldig an på gener skal jeg si deg.

Kan godt være at type2 (som vi snakker om nå) har endel med gener og gjøre, men med type1 er ikke det tilfelle

Det jeg tror wh1te mente er at enkelte personer kan spise omtrent hvasomhelst og drive knapt noen form for fysisk fostring i det hele tatt og ikke bli tykk (som undertegnede :p) Spiser ikke godteri, men drikker brus og spiser alt av mat og det eneste det har gått utover hittil er kondisen :hmm:

Lenke til kommentar

Kan ende slik, ja.

Ettersom barn spiser så mye snop nå for tiden, stiger antall barn med sukkersyke skyhøyt

Skal ha ganske usunt liv da.. Ikke trene, bare sitte på rævva og spise godis 24/7.. da er sjansen der

Kan godt være at type2 (som vi snakker om nå) har endel med gener og gjøre, men med type1 er ikke det tilfelle

Det jeg tror wh1te mente er at enkelte personer kan spise omtrent hvasomhelst og drive knapt noen form for fysisk fostring i det hele tatt og ikke bli tykk (som undertegnede :p) Spiser ikke godteri, men drikker brus og spiser alt av mat og det eneste det har gått utover hittil er kondisen :hmm:

Samme her, kan spise alt jeg vil, og drikke alt jeg orker uten å legge på meg ett gram.

Høy forbrenning, det det er?

Lenke til kommentar

Kan ende slik, ja.

Samme her, kan spise alt jeg vil, og drikke alt jeg orker uten å legge på meg ett gram.

Samme type her. Er nesten irriterende, da du også må trene en del for å merke nokon form for ytelsesforbedring.

Lenke til kommentar

du kan spise så mye du vil men ikke legge på deg ja, det hjelper ikke hvis du bare orker 500kcal.

Prøv å spis 44 kcal pr kg du veier i 6 uker i strekk , det er et kcal overskudd vi som trener bruker og om du ikke legger på deg noen fett%, da har du en høy forbrenning.

for meg utgjør dette 4180 kcal

En mat liste ville ha sett sånn ut for en dag.

Dette er 2 dietter satt sammen og må KUN sees i kcal sammenheng.

Min virkelige diett er bedre sammensatt av protein , karb og fett men er like næringsrik i kcal.

:

1 brødskive (ca 30g) m/lettost eller skinke

30g protein i 1dl skummet melk

1 ss (10ml) EFAomega

20g nøtter (liten håndfull)

50g ris eller pasta (veies ukokt), eller 200g potet

100-200g grønnsaker

2 store kyllingfiléter eller 300g magert kjøtt eller fisk

10g (liten håndfull) nøtter og 1ss olivenolje

20g proteinpulver i vann

1 banan

20g proteinpulver

1dl skummet melk

grønnsaker

1 kyllingfilét, eller 150g magert kjøtt eller fisk

1 barneskje (5ml) olivenolje

1 kyllingfilét eller 150g magert kjøtt eller fisk

1 ss (10ml) EFAomega

20g nøtter

1 brødskive (ca 30g) m/lettost eller skinke

30g protein i 1dl skummet melk

1 ss (10ml) EFAomega

20g nøtter (liten håndfull)

100-200g grønnsaker

2 store kyllingfiléter eller 300g magert kjøtt eller fisk

10g (liten håndfull) nøtter og 1ss olivenolje

20g karbohydrater

1 banan

20g karbohydrater

1dl skummet melk

grønnsaker

40g karbohydrater

1 barneskje (5ml) olivenolje

40g karbohydrater

1 ss (10ml) EFAomega

20g nøtter

Dette deles inn i 6 måltider og etter 6 uker med dette har jeg 1-2 % høyere fett%

Så spiser du mer enn dette hver dag og ikke legger på deg?

Endret av War
Lenke til kommentar
bodde i australia ett år, der solgte de 2liters flasker med brus. og hadde ofte 2 for prisen av 1 tilbud, dvs 4 liter brus for ca 20,- NOK.

og da gikk det jo som det måtte, drakk hvertfall 2 liter om dagen. ikke plaga med noe hull i tenna eller no slikt, men la vel på meg en 5kg eller no sånn i løpet av det året.

5 kg på ett år? Jeg gikk opp 5 kg på 3 uker sommeren for 2 år siden. Og det var pga Cola.

Det er kcan i vanlig brus på samme måte som i annen mat, ikke noe hokkus pokkus der.

En annen ting er at leveren kun kan lagre på 70 gram sukker hver dag og ALT sukker over dette vil bli lagret som fett. Og det er ganske mye sukker i en cola :yes:

Sukkeret lagres i leveren der det forbrennes og danner energi , det lagres ingen andre steder og når leveren er full omdannes det direkte til fett som du må trene deg av.

Lenke til kommentar

ikke alltid, 12 liter er vanlig å drikke før en evt konkurranse i bodybuilding.

(pr dag)

hm, rart. trodde det var vanlig og dehydrere seg helt før slike konkurranser.. for og gjøre kroppen mest mulig markert.

Ja det er det, men først er det avanserte metoder med karbohydrater og salt + vann 1 uke før konk, så følger det 2 dager uten vann før konk.

Lenke til kommentar

Det beste jeg liker, er å rape og ta det ut gjennom nesa så det svir :love:

Litt sykt , men godt.

Har ikke drukket brus på 3dager. Har tenkt og fortsette med det. Begynte og bli jævlig feit.

Og det var 8bokser på 1time isteden da.. hehe faan

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

mens vi er inne på det, farris bris og slike "vann med smak" drikker, er det like sunt som vanlig farris/vann, eller er det mere på linje med annen lettbrus?

alltid tenkt på det som vanlig farris, men dama mi mente at det var sukker i det også.. anyone?

Lenke til kommentar

olden dråpe med villbringebær:

Olden dråpe inneholder naturlig minerakvann tilsatt naturlig aroma av bær.

Olden er et naturlig mineralvann som har sin opprinnelse fra Blåfjellskilden ved Jostedalbreen Nasjonalpark. Isen som vannet stammer fra har ligget beskyttet i flere tusen år. Vannet er fullkomment rent og krystallklart og er uberørt av forurensing. Olden har fra naturens side et balansert innhold av mineraler og et lavt saltinnhold.

ingredienser: Naturlig mineralvann, fruktose, surhetsregulerende middel (sitronsyre), konserveringsmiddel (kaliumsorbat, natriumbenzonat).

Næringsinnhold per 100 ml:

energi: 8,4 Kcal - 35,7 Joule

protein: 0 g

karbohydrat: 2,1 g

fett: 0,g

you decide :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...