War Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Brus gir ikke nødvendigvis hull i tennene men mealjen slites/avrundes . Lav PH er det i brus 2-3 , og kroppen bruker kalsium til å nøytralisere den lave ph`en og da øker risikoen for benskjørhet. Du blir ikke feitere av brus enn annen mat, det er kcal i brus og det er kcal i mat, så det kommer ann på kcal inntaket ditt om det ellers er over 33 kcal pr kg kroppsvekt pr dag. her er en TN post om det samme , viser til min post (stian andersen) Du får ikke diabetes av å drikke sukkerbrus , men ligger det i genene til familien din kan du utløse det , men ikke bare av mye sukker men sjokk ,slag osv. Endret 2. august 2005 av War Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Gjør som meg ikke drikk brus eller spise godis på 6 måneder Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 tennene dine forsvinner og Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg tror ikke det er farlig, sålenge det ikke blir fast rutine å bælje ned flere liter brus hvær dag. Jeg er eller ingen ekspert i ernæring, men det er vel logisk å tro at en person med normalt kosthold, og grei fysisk form, ikke vil ta skade av moderater mengder brus. Mat med mye fett er sikkert mye mer skadelig en brus, dog har jeg ikke sikre kilder på akkuratt det. Dessuten er det vel bedre å dø etter et liv med mye nytelse, enn å dø etter 101år med gulrøtter å vann? Lenke til kommentar
pakke Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Gjør som meg ikke drikk brus eller spise godis på 6 måneder God ide. Hva har du oppnådd med det? Dessuten er det vel bedre å dø etter et liv med mye nytelse, enn å dø etter 101år med gulrøtter å vann? Gulrøtter og vann er da godt? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Gjør som meg ikke drikk brus eller spise godis på 6 måneder God ide. Hva har du oppnådd med det? Hmmm.. BEDRE HELSE KANSKJE? -Brus er godt, men det er veldig usunt. Lenke til kommentar
pakke Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hmmm.. BEDRE HELSE KANSKJE? Virkelig? Jeg ønsker i grunn et litt mer konkret og utfyllende svar enn "bedre helse". Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Om du virkelig ikke fatter at brus gir store mengder sukker, og sukker igjen ikke er bra for deg? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 og alt sukkeret hva gjør det med kroppen?`Sukkersyke? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 og alt sukkeret hva gjør det med kroppen?`Sukkersyke? Kan ende slik, ja. Ettersom barn spiser så mye snop nå for tiden, stiger antall barn med sukkersyke skyhøyt Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 og alt sukkeret hva gjør det med kroppen?`Sukkersyke? Kan ende slik, ja. Ettersom barn spiser så mye snop nå for tiden, stiger antall barn med sukkersyke skyhøyt Skal ha ganske usunt liv da.. Ikke trene, bare sitte på rævva og spise godis 24/7.. da er sjansen der Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 og alt sukkeret hva gjør det med kroppen?`Sukkersyke? Kan ende slik, ja. Ettersom barn spiser så mye snop nå for tiden, stiger antall barn med sukkersyke skyhøyt Skal ha ganske usunt liv da.. Ikke trene, bare sitte på rævva og spise godis 24/7.. da er sjansen der Det kommer veldig an på gener skal jeg si deg. Lenke til kommentar
pakke Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Om du virkelig ikke fatter at brus gir store mengder sukker, og sukker igjen ikke er bra for deg? Jeg er klar over det. Igjen, jeg ba om konkrete eksempler på hvordan helsa til Gohan har forbedret seg. Og nå ser jeg helst at du ikke svarer spørsmålet mitt til Gohan med mer allmennkunnskap. Takk. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Om du virkelig ikke fatter at brus gir store mengder sukker, og sukker igjen ikke er bra for deg? Jeg er klar over det. Igjen, jeg ba om konkrete eksempler på hvordan helsa til Gohan har forbedret seg. Og nå ser jeg helst at du ikke svarer spørsmålet mitt til Gohan med mer allmennkunnskap. Takk. Kunne du ikke bare sagt det etter første quote-reply da lardo Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Nå som jeg har gått over til "light" så får jeg ikke sukkersjokk og ikke orker mer.. Mvh. SacrefiZer helllu Sacrefizer =) tenkte jeg likegodt skulle si en ting her ang. light brus. mora mi jobber som lege, og har sett litt på dette med lightbrus og det viser seg faktisk at det derre kunstige søtstoffet som er i lightbrus faktisk øker sukker behovet ditt betydelig... tenkte bare jeg skulle si det... siden det kunstige er 200x søtere enn sukker lissom. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 11 liter væske er dødelig. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 bodde i australia ett år, der solgte de 2liters flasker med brus. og hadde ofte 2 for prisen av 1 tilbud, dvs 4 liter brus for ca 20,- NOK. og da gikk det jo som det måtte, drakk hvertfall 2 liter om dagen. ikke plaga med noe hull i tenna eller no slikt, men la vel på meg en 5kg eller no sånn i løpet av det året. 5 kg på ett år? Jeg gikk opp 5 kg på 3 uker sommeren for 2 år siden. Og det var pga Cola. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Gjør som meg ikke drikk brus eller spise godis på 6 måneder God ide. Hva har du oppnådd med det? Dessuten er det vel bedre å dø etter et liv med mye nytelse, enn å dø etter 101år med gulrøtter å vann? Gulrøtter og vann er da godt? får penger, og mister litt fett etterhvert bare holdt på i et par uker nå. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 kullsyra i brusen stser bort maljen på tennene dine. maljen er utrolig viktig for maljen er det som beskytter tennene dine mot hold. mister du maljen er det større sjanse for hold og skade på tenner'n Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 og alt sukkeret hva gjør det med kroppen?`Sukkersyke? Kan ende slik, ja. Ettersom barn spiser så mye snop nå for tiden, stiger antall barn med sukkersyke skyhøyt Skal ha ganske usunt liv da.. Ikke trene, bare sitte på rævva og spise godis 24/7.. da er sjansen der Det kommer veldig an på gener skal jeg si deg. Kan godt være at type2 (som vi snakker om nå) har endel med gener og gjøre, men med type1 er ikke det tilfelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå