Gå til innhold

Brus drikking, hvor mye er farlig ?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk et brett med Sprite som jeg hadde glemt i båten ta mor mi kom med her igår, etter 4-5timer hadde jeg drukket opp 7-8bokser.

Hvor mye er det jeg kan drikke før jeg stuper og får problemer , sukker sjuke osv. ?

Blir jeg ikke drit feit ta og drikke det ?

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis du trener lite og har overflødig fett samt at matvanene dine ikke er helt sunne, er faren for sukkersyke absolutt tilstedeværende.

Lenke til kommentar

Hvis du har problemer med å slutte og drikke brus, kan jeg anbefale deg "Brus-shots". Det vil si at du tar litt brus i et glass(fullt glass!!) drikke heile driten veldig fort, rett ned i halsen, etter dette, kan du kjenne at det svir nesten i halsen og det bobler i magen. Da har du mista "brus lysten" i noen timer :D

EDIT* Tror jeg skremte vekk alle leserene med dette innlegget :!:

:whistle:

Endret av Fanta Boy
Lenke til kommentar
Hvis du har problemer med å slutte og drikke brus, kan jeg anbefale deg "Brus-shots". Det vil si at du tar litt brus i et glass(fullt glass!!) drikke heile driten veldig fort, rett ned i halsen, etter dette, kan du kjenne at det svir nesten i halsen og det bobler i magen. Da har du mista "brus lysten" i noen timer :D

Neppe.. :nei:

For vi som er brus-veteraner så fyller vi heller opp det glasset igjen..

Det med at det svir, hva slags brus er det..?

Sinna-brus? Voksen-brus?

Ikke noe jeg berker nå som jeg styrter resten av det nesten fulle 0,5 L glasset med Pepsi Max Lemon som nettopp er tømt i glasset..!

Så hva som skjer :

Du må pisse heeeele tiden.. :(

Og om du ikke går stille på do om natta så får du kjeft av foreldrene dine for at du er oppe så sent..

Før så drakk jeg ikke "light" brus i det hele tatt..

Nå som jeg har gått over til "light" så får jeg ikke sukkersjokk og ikke orker mer.. :w00t:

Noen sier at det er kreft-fremkallelig, men det er jo alt.. Til og med å puste..! +++

Så min mening ; Drikk så mye brus du vil.. :thumbup:

Mvh. SacrefiZer

Lenke til kommentar

Jeg har som regel at når det begynner å bli belegg på tennene, så er det cola-stopp og springe opp og ta tannkosten fatt :p

Light-brus skyr jeg som pesten, men av en eller annen grunn smaker Diet Coke(i USA) mye bedre enn Coca Cola Light, muligens pga aspartam-innhold? (står med KNALLRØD skrift hva som er farlig i diet coke :p) :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg drakk rundt 20 liter Cola i løpet av uken som var. Ikke noe som feiler meg.

Vell, jeg gikk opp 2 kg.

kanskje ikke nå nei, men fortsett den livsstilen din du så skal jeg komme og le av deg om 20 år når du sitter der i rullestolen din tannløs og feit! :green:

og når det gjelder lightbrus så skjønner jeg ikke problemet, synes det finnes mange gode light bruser. men om det virkelign er så mye sunnere spørs jo da.. virker litt for godt til og være sant synes nå jeg.

skulle ønske light øl ble litt mere utbredt her til lands. light som i lav karbo, ikke alkoholfritt. dette har de jo solgt på i årevis i usa hvertfall.

Lenke til kommentar
Si at man drikker brus da, hva er best å drikke innenfor brus?

light bruser generelt er vel best hvis man vil unngå for store fedme problemer. men de tærer jo like mye på tenna osv, samt at de søtningsmiddlene som brukes ryktes og være skadelig på andre måter..

vann med smak/kullsyre er vel det beste alternativet. (foruten om rent vann da)

farris bris f.eks, godt og "sunt".

Lenke til kommentar

Satt akkurat og funderte på det samme, spooky...

Uansett, har nok gått litt for mye cola i det siste, bare i går drakk eg 2 liter!

Har derfor bestemt å trapppe ned litt, så idag på butikken kjøpte jeg 1.5L Cola, 2L appelsinjuice (like jævlig på tennene, men sunnere for resten av kroppen) og to pakker Jada-pulver (som du blander med vann). Har aldri hatt hull, og er i generellt god fysisk form, så tror ikke det å drikke mye brus skader meg ihverfall, men det kan jo være forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar

bodde i australia ett år, der solgte de 2liters flasker med brus. og hadde ofte 2 for prisen av 1 tilbud, dvs 4 liter brus for ca 20,- NOK.

og da gikk det jo som det måtte, drakk hvertfall 2 liter om dagen. ikke plaga med noe hull i tenna eller no slikt, men la vel på meg en 5kg eller no sånn i løpet av det året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...