Gå til innhold

Får ikke opp RAW-dialogboks i CS

Anbefalte innlegg

Hei!

Har Photoshop CS med Camera Raw 2.4 plugin , bruker Nikon D70.

Når jeg i browseren dobbelklikker på en NEF-thumbnail får jeg opp en enkel dialogboks hvor det står: RAW Adjustments PP "filnavn" , videre inneholder den et thumbnail med zoom inn/ut og roter knapper. Det er en glidebryter for eksponeringskompensasjon samt en nedtrekksmeny for hvitbalanse med valg som cloudy , flash osv. Det er det hele.

Savner den store dialogboksen som inneholder justeringsmuligheter for: Temp. , tint , exposure , shadows , brightness , contrast , saturation , sharpness osv...

Har forstått det sånn at Camera Raw skal se sånn ut i CS også , ikke bare i CS2 og Elements 3 , eller tar jeg feil? Og er det event. noen som har noen tips om hva som kan være galt? :hmm: Glad for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro du har en plugin fra før liggende i mappen. Muligens med navnet "Nikon NEF plugin LE" Denne må du ta vekk og legge et annet sted på maskinen.. en annen vei og gå,, du kan velge i filmenyen "open as" og nederst i vinduet som kommer opp velger du open as og velger filtype til "camera raw (TIF, CRW, NEF, osv osv)

Håper dette løser problemet ditt

Lenke til kommentar

Takk for den!

Fant "Nikon NEF plugin LE" i mappen:photoshop CS/plug-ins/adobe photoshop ONLY/files formats

Jeg hadde bare fjærnet den gamle Camera RAW plug-in`n i den mappa jeg plasserte den nye , som det sto på adobes sider.

Men nå virker det :thumbup:

Stor takk til deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...