Kevlar Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 RÅ ytelse... 1-2% bedre en nforce 4.... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) ok, flott! da bestiller jeg regner med at det bare er å sende det tilbake hvis det ikke stemmer med rambrikkene. Hva med å vente på Radeon X800GT før du bestiller? Det har lanseringsdato 8 August. Komplett har det allerede i prislisten sin. Eventuelt et X800 kort? Slik jeg har skjønt det av flere av dine innlegg,så er jo du en ATI fan? Endret 2. august 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 (endret) er nok ikke ati fan, vil bare ha best innen prisklassen. den opprinelige planen var et x800 kort, men da gikk prisen over budjsettet som er 4000,- jeg har foresten ikke bestilt enda, tenkte jeg skulle gjøre det etter jobb i dag(nå altså), så jeg får ta en titt på sapphire forslaget edit2:sendte en mail til netshop og spurte litt anngående cpu'en, og fikk dette hyggelige svaret: Venice er en ny cpu og alle hk er ennå ikke bios oppgradert pr idag får da si at jeg helst vil slippe å måtte flashe bios, pga dårlig erfaring med dette før. er det noen som vet med sikkerhet at hk'et jeg har sett meg ut kan sammhandle med venice cpu'en? edit: men siden jeg fant ut at jeg mest sannsynelig tjener 1500,- mer enn planlagt kliner jeg på med disse delene: Endret 2. august 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 har sett på en annen litt raskere prossesor. denne koster et par hundrelapper mer, men er 200mhz raskere og er inne på lager er det noen som har noen invendinger mot om den passer sammen med hovedkortet eller ikke? setter pris på raske svar, for jeg skal bestille i kveld, slik at jeg får pc delene før helga Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Den skal passe ja. Men Venice skal visstnok være bedre. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 jeg vet det, men leser du litt tiligere i posten så ser du at jeg er usikker på om hovedkortet støtter Veniceprosessorer uten flashing av bios - noe jeg nødig vil gjøre pga feil ved andre forsøk av flash. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Da ser det ut som at jeg har bestemt meg! Hvis det ikke kommer noen innvendinger blir det disse de delene jeg bestiller: -Amd Athlon 3200+ Winchester -nVidia 6600gt(fant ut at jeg ikke vil bruke 700,- på et kort som yter 2% bedre -Gigabyte GA-K8NF-9 nForce 4 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Ah, så ikke det innlegget ditt Oppsettet ditt ser helt topp ut. Er ganske opptatt av emnet ditt, siden jeg venter på en pakke med nesten det samme som deg. Blir spennende å se om det fungerer sammen Edit: Kunne ikke Netshop si med sikkerhet om Venice ville fungere med kortet, før bios flash? Høres rart ut om det ikke fungerer. Endret 2. august 2005 av gauters Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Edit: Kunne ikke Netshop si med sikkerhet om Venice ville fungere med kortet, før bios flash? Høres rart ut om det ikke fungerer. ja er enig i at det høres litt rart ut om det ikke vil fungere. kan quote hele mailen, så kan du se sammenhengen Hei ! Delene du har sett på skal være et godt valg. Kun to ting jeg er litt usikker på, men ikke nødvendigvis noe problem. Du har rett i at Cpu er boxed er med vifte, men Venice er en ny cpu og alle hk er ennå ikke bios oppgradert pr idag, men det ordnes lett. Minne brikkene skal ikke skape noe problem, men kjenner ikke detspesifikke merket. Ut fra spekk. som jeg kan se skal det gå bra. Lykke til med oppdatering av pc. men er det noen i tillegg til gauters, som kan bekrefte at cpu'en jeg har valgt vil fungere bra med hovedkortet? liker å være helt sikker Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 den anbefalte hk'et jeg skal vestille Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 jeg vet det, men leser du litt tiligere i posten så ser du at jeg er usikker på om hovedkortet støtter Veniceprosessorer uten flashing av bios - noe jeg nødig vil gjøre pga feil ved andre forsøk av flash. Gigabyte kortet fungerer sammen med Venice rett ut av esken. Å flashe bios med Gigabyte sitt eget flasheprogram er meget enkelt. Det gjør du i Windows i løpet av få sekunder,så det er ikke noe å være redd for. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 (endret) oi, da bytter jeg til venice igjen edit: hvis du er helst sikker på at veniceprosessoren passer, bestiller jeg delene nå . har foresten lest at Venice prosessorer klokker veldig bra. noen som kan bekrefte/avkrefte dette? edit2: foresten: følger flasheprogrammet til gigabyte med? Endret 2. august 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Som jeg sa tidligere,så har jeg bygd en pc med det hovedkortet. Jeg brukte da en 3200+ Venice cpu på det. Det fungerte uten noe som helst problemer. Her har du biosflash programmet. Jeg tror også det følger med på cd'en til hovedkortet. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 (endret) ok, tusen takk til alle som har hjulpet til. bestiller delene nå! edit: og lykke til med pc'en gauters Endret 2. august 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 ok, tusen takk til alle som har hjulpet til. bestiller delene nå! edit: og lykke til med pc'en gauters Takk for det Lykke til selv Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 jeg har nå fått delene og skal installere windows. problemet er at når filene fra den første delen av installasjonen er lagt inn på hdd, og pc'en har restartet så går den ikke inn i installasjonen igjen. noen som har forslag om hvordan dette kan fixes? Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hei igjen! Har fått delene i dag selv, og slet med akkurat det samme. Jeg måtte nullstille bios for å komme videre (clear cmos) Må det ved restart av maskinen hver gang fortsatt. Kanskje det er pga biosversjon? Noen som har forslag til problemet? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 (endret) jeg tror jeg har fått fixet det nå. driver på med installasjon av windows. får se hvordan det går. før jeg formaterte og windows fortsatt var på disken, kom det bluescreen i 1 sekund der hvor innloggingen skulle være, så restartet pc'en seg. tipper at det var pga feil drivere, selv om jeg trodde at jeg hadde slettet alle. hvis det skjer nå også, har jeg ikke anelse hva jeg skal gjøre. edit: ser ut som at jeg har fått fixet det nå. @gauters: du kan godt bruke denne tråden til å få hjelp med problemet ditt Endret 4. august 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 jeg tror jeg har fått fixet det nå. driver på med installasjon av windows. får se hvordan det går. før jeg formaterte og windows fortsatt var på disken, kom det bluescreen i 1 sekund der hvor innloggingen skulle være, så restartet pc'en seg. tipper at det var pga feil drivere, selv om jeg trodde at jeg hadde slettet alle.hvis det skjer nå også, har jeg ikke anelse hva jeg skal gjøre. edit: ser ut som at jeg har fått fixet det nå. @gauters: du kan godt bruke denne tråden til å få hjelp med problemet ditt Bra du fikk det til Problemet mitt løste seg og. Hovedkortet (Abit AN8 Ultra) kom med første versjon av bios. Oppdaterte med det meget gode, medfølgende programmet, og vips, i orden Dette var nok pga Venice- prosessor, som vi snakket om før kjøpet (Jeg opplyser om dette som en referanse for andre) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå