Deadringer Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) heisann. jeg skal kjøpe meg noen nye pc deler når lønnen kommer i slutten av august. en av disse komponentene skal være et hovedkort med pciE port til skjermkort. mine kriterier er som følger: -AMD Socket 939 -pciE alla skjermkort port -Helst rundt 1000,- -må støtte denne typen ram -må ha støtte for minst 4gb ram -må ha intergert lydkort -må støtte raske prosessorer hovedkortet må gjerne være overklokkingsvennelig(prosessor) men hvis dette fører til prisøking er det ikke nødvendig takk for all hjelp! edit: nytt problem som blir beskrevet på side 2! Endret 4. august 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Hei! Jeg bestilte selv Abit AN8 ultra i går. Tror det støtter dine krav. Valgte det selv pga. passiv kjøling av chipset, samt anbefaling av en annen person her på forumet Edit: Her er en link til test av kortet Endret 1. august 2005 av gauters Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 (endret) er det intregert lydkort da? har sett etter, men viten min anngående pc strekker seg kort etter skjermkort. men utenom det ser det jo bra ut. pris og alt passer fint edit: kan foresten legge ut oppsettet jeg planlegger. hvis det er noe som ikke passer inn, må dere si i fra! hk: enten det anbefalte Abitkortet, eller dette Asus kortet. sk: 6600gt prossesor: 3ghz socet 939 Endret 1. august 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Jeg har sett at du kan mye om skjermkort Holdt på å sende en direktemelding til deg, en gang jeg var ganske desperat Ettersom jeg skjønner selv (Er ganske fersk på hovedkort selv) har dette kortet en medfølgende brakett med alle lydutganger. 7.1 surround. Jeg lurer på om den kanskje skal festes i et av pci- sporene i kabinettet. Du ser bildet av braketten på bildet i den andre linken min. Edit: Har selv bestilt det billigste 6600GT kortet fra komplett, og en tilsvarende prosessor som deg, bare AMD 64 3500+ Endret 1. august 2005 av gauters Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Jeg har sett at du kan mye om skjermkort Holdt på å sende en direktemelding til deg, en gang jeg var ganske desperat bare å spørre Ettersom jeg skjønner selv (Er ganske fersk på hovedkort selv) har dette kortet en medfølgende brakett med alle lydutganger. 7.1 surround. Jeg lurer på om den kanskje skal festes i et av pci- sporene i kabinettet. Du ser bildet av braketten på bildet i den andre linken min. ok, noen andre som som vet dette mer eksakt? Edit: Har selv bestilt det billigste 6600GT kortet fra komplett, og en tilsvarende prosessor som deg, bare AMD 64 3500+ hehhe Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Det står ganske tydelig hos komplett.no sin produktbeskrivelse at det har et 7.1 lydkort. Hvis det er en brakett med utgangene så skal den sikkert monteres i den svarte porten under den nederste pci-porten. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 ok, men er det noe stor forsjell på hk'ene? bortsett fra 7.1 utgang? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Her er et til hovedkort du bør ta med i vurderingen din. Sjekk AnandTech's nForce4 Ultra Roundup. Der ble Epox kortet vinneren over blant annet DFI. AnandTech anbefaler også MSI K8N NEO4 Platinum. Kortet gauters anbefalte er også et bra kort. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Den rammen hadde dårlig timmings bare så du vet det : CL 2.5 7-4-4 2T Timings Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Den rammen hadde dårlig timmings bare så du vet det : CL 2.5 7-4-4 2T Timings ? Her er et til hovedkort du bør ta med i vurderingen din. er notert Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Les litt igjennon spesifikasjonene på de forskjellige hovedkortene. Da vil du se at det er forskjell på utstyret. Flere av de billigste har for eksempel ikke firewire,så hvis du trenger firewire så pass på hvilket kort du velger. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 (endret) ja, det vet jeg. har ikke noe bruk for firewire nå, så jeg er ikke sikker på at jeg vil bruke penger på det nå. men er det noen av dere som vet om disse hovedkortene fungerer overens med rambrikkene jeg linket til? edit: foresten! hva med dette kortet? det møter alle kravene mine, pluss at det har firewier. edit2: så nå at det bare støtter 2gb ram, så da er det uaktuelt! Endret 1. august 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 har endret litt! tror kanskje jeg skal handle hos netshop i steden! har sett på disse delene: Hovedkort Skjermkort Prosessor tilsvarende produkter, men alle hos samme butikk. eneste problem er: Main Memory • Supports dual channel DDR 266/333/400, using four 184-pin DDR DIMMs. • Supports a maximum memory size up to 4GB without ECC. • Supports 2.5v DDR SDRAM DIMM. jeg ser ikke at det står at hk'et støtter pc3200 ram der. eller er det bare en hake som jeg inbiller meg? setter pris på raske svar, for jeg skal bestille delene så fort så mulig husk også! passer hovedkortet overens med rambrikkene mine) Link!!!! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Hovedkortet støtter 184-pin DDR 400, er samme som pc3200, så det passer bra. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 (endret) ok, flott! da er det bare en ting til! jeg har en psu med 20pin, og på netshop står det noe om: Internal I/O Connectors - ATX 24-Pin power connector betyr det at jeg må kjøpe en 20pin to 24pin connector? edit: noe slikt? Endret 1. august 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) har endret litt! tror kanskje jeg skal handle hos netshop i steden!har sett på disse delene: Hovedkort Skjermkort Prosessor Jeg ville heller tatt et annet hovedkort enn det der. Det støtter ikke SATA2 og har ikke firewire. Viften på det kortet bråker også mye. Hvis du tar Abit AN8 Ultra,så er det lydløst. Det støtter også SATA2 og har firewire. Hvis du er ute etter billigst mulig hovedkort,så er Gigabyte GA-K8NF-9 også et greit valg. Det er lydløst,har firewire,men støtter ikke SATA2. Edit:Ser i profilen din at du har Aopen H600B. Det kabinettet har en bra PSU. Du må ikke ha 24pin. Det går fint å bruke 20 pin. Endret 1. august 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Hvis du er ute etter billigst mulig hovedkort,så er Gigabyte GA-K8NF-9 også et greit valg. Det er lydløst,har firewire,men støtter ikke SATA2. jeg har ingen satadisker og planlegger heller ikke å kjøpe noen, så om kortet ikke har sata2, er ikke det noe problem. det var serdeles lite informasjon om kortet, så jeg må spørre her. hvor rask cpu støtter kortet, og hvormange gb ram kan jeg ha. jeg må også her spørre om rambrikkene mine vil sammarbeide bra med kortet edit: jeg må også spørre om hvor mange usbutganger det er med hk'et? edit2: da ser det midlertidig ut som at delene vil være disse: Endret 1. august 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Om kortet vil "samarbeide" med dine rambrikker er vanskelig å si. Det støtter absolutt alle socket 939 prosessorer som er på markedet,innkludert X2. Du kan ha opptil 10 usbporter på det,så det skulle holde for de fleste. Sjekk her for mer info om hovedkortet. Jeg har forresten bygd en pc med det hovedkortet. Den har vært 100% stabilt i snart 2 mnd,så det er et bra hovedkort. Endret 1. august 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 ok, flott! da bestiller jeg regner med at det bare er å sende det tilbake hvis det ikke stemmer med rambrikkene. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Ville bare si at Sapphire kommer med noe ATi basertekort nå... som levere RÅ ytelse... 1-2% bedre en nforce 4.... men jeg kom vel litt forsent med dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå