tjalla Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Tommy og Quadrophenia. Nuff said! Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Sufjan Stevens - Illinoise Meget bra konsept-album. 8299789[/snapback] Hvis ikke jeg har forstått helt feil er vell alle albumene til Sufjan konsept album? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Sufjan Stevens - Illinoise Meget bra konsept-album. 8299789[/snapback] Hvis ikke jeg har forstått helt feil er vell alle albumene til Sufjan konsept album? 8300151[/snapback] Det stemmer, jeg nevnte bare det beste han har laget. Lenke til kommentar
Hetfield^^ Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ehm, Opeth sin plate Ghost Reveries kan vel gå som konseptalbum? Uansett, dritsweet album! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ehm, Opeth sin plate Ghost Reveries kan vel gå som konseptalbum? Uansett, dritsweet album! 8333625[/snapback] Nope, tror ikke det regnes som konseptalbum.. Tror det var meningen i førsten, men så la de til Isolation Years, som brøt med konseptet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Pink Project, med albumet "Pink World" Jeff Wayne's "War of The World" Yes, "Tales From Topogaphic Ocean" Lenke til kommentar
aemil Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ehm, Opeth sin plate Ghost Reveries kan vel gå som konseptalbum? Uansett, dritsweet album! 8333625[/snapback] Jepp, utenom sangen Isolation Years som ikke har noe med historien å gjøre. Selv synes jeg Still Water er et knall konsept-album. Lenke til kommentar
Steinvakt Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Pink Floyd - The Wall Dream Theater - Scenes Of A Memory Kunne jeg spørre hvorfor noen syntes Dark Side Of The Moon er et konseptalbum? Er det Rogers idè, som i den lille galskapen i enhvert person skal kunne bli fortalt i alle sangene? Syntes alt var litt mer sånn bare på Brain Damage og Eclipse Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 U2 - War U2 - Zooropa kan jo kalles et konseptalbum hvis du ser på hvordan konsertene deres på den tiden ble gjort. War siktet spesielt til "the troubles" i Nord-Irland og hvordan de kristne verden over skulle forenes med mere. Lenke til kommentar
Ehtele Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Mye bra her!Leste ikke gjennom hele tråden, men det jeg så var ikke Roger Waters - In the Flesh nevnt. Det syns jeg er det kjempe bra album/en kjempe bra dvd. 8299469[/snapback] Enig i det, men In The Flesh er nok ikke konseptalbum slik som det er definert i denne tråden. Det er et konsert album med Pink Floyd musikk fra forskjellige album. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 U2 - War U2 - Zooropa kan jo kalles et konseptalbum hvis du ser på hvordan konsertene deres på den tiden ble gjort. War siktet spesielt til "the troubles" i Nord-Irland og hvordan de kristne verden over skulle forenes med mere. 8335637[/snapback] Veldig enig her. Zooropa er bedre enn folk vil ha det til. og ikke minst kongen vav konseptalbum: Pink Floyd - Dark Side of the Moon Lenke til kommentar
Gjest medlem-125302 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Dream Theater - Metropolis Pt. 2: Scenes From A Memory er fantastisk. Er i tillegg favoritt plata mi Endret 10. april 2007 av medlem-125302 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Kliner inn The Project Hate MCMXCIX - Hate, Dominate, Congregate, Eliminate og Ahab - The Call of the Wretched Sea Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Vil legge til Green Carnation - Light of Day, Day of Darkness til denne tråden. Ufattelig bra sang. Se signatur Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Utgjør sangen et helt album? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Utgjør sangen et helt album? 8478320[/snapback] Helt korrekt det PC 60 minutter varer herligheten. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg vet ikke om albumet er nevnt før, men jeg synes W.A.S.P's album The Crimson Idol fortjener en plass i denne tråden. Et helt fantastisk album spekket med godlåter som forteller historien om den oppdiktede rockestjernen Jonathan. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg vet ikke om albumet er nevnt før, men jeg synes W.A.S.P's album The Crimson Idol fortjener en plass i denne tråden. Et helt fantastisk album spekket med godlåter som forteller historien om den oppdiktede rockestjernen Jonathan. 8479214[/snapback] Enig. Er nesten bare godlåter på det albumet. Introen er helt syk Eller ser favorittlåtene "The Idol" og "The Gypsy Meets the Boy". Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg liker "Devin Townsend - Ziltoid The Omniscient"-albumet veldig godt! Drit fett og morsomt! Tidenes..? Tja, kanskje ikke... Men bør nevnes likevel! Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg har veldig sansen for "Pain of Salvation - Be". 4591608[/snapback] Etter min mening er vel Be det klart dårligste Pain of Salvation har gitt ut noen sinne. Gi meg heller One Hour By the Concrete Lake, the Perfect Element Part 1 eller Remedy Lane! Tre knallsterke konseptalbum uten et eneste dødpunkt! Det som er så dumt er jo at etter tre sånne album kan det jo bare gå en vei... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå