Gå til innhold

Tidenes konseptalbum - Noen forslag?

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehm, Opeth sin plate Ghost Reveries kan vel gå som konseptalbum?

Uansett, dritsweet album!

8333625[/snapback]

Nope, tror ikke det regnes som konseptalbum.. Tror det var meningen i førsten, men så la de til Isolation Years, som brøt med konseptet.

Lenke til kommentar
Ehm, Opeth sin plate Ghost Reveries kan vel gå som konseptalbum?

Uansett, dritsweet album!

8333625[/snapback]

Jepp, utenom sangen Isolation Years som ikke har noe med historien å gjøre. Selv synes jeg Still Water er et knall konsept-album.

Lenke til kommentar

Pink Floyd - The Wall

Dream Theater - Scenes Of A Memory

Kunne jeg spørre hvorfor noen syntes Dark Side Of The Moon er et konseptalbum? Er det Rogers idè, som i den lille galskapen i enhvert person skal kunne bli fortalt i alle sangene? Syntes alt var litt mer sånn bare på Brain Damage og Eclipse

Lenke til kommentar

U2 - War

U2 - Zooropa kan jo kalles et konseptalbum hvis du ser på hvordan konsertene deres på den tiden ble gjort.

War siktet spesielt til "the troubles" i Nord-Irland og hvordan de kristne verden over skulle forenes med mere.

Lenke til kommentar
Mye bra her!

Leste ikke gjennom hele tråden, men det jeg så var ikke Roger Waters - In the Flesh nevnt. Det syns jeg er det kjempe bra album/en kjempe bra dvd.

8299469[/snapback]

Enig i det, men In The Flesh er nok ikke konseptalbum slik som det er definert i denne tråden. Det er et konsert album med Pink Floyd musikk fra forskjellige album.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
U2 - War

U2 - Zooropa kan jo kalles et konseptalbum hvis du ser på hvordan konsertene deres på den tiden ble gjort.

War siktet spesielt til "the troubles" i Nord-Irland og hvordan de kristne verden over skulle forenes med mere.

8335637[/snapback]

Veldig enig her. Zooropa er bedre enn folk vil ha det til.

og ikke minst kongen vav konseptalbum: Pink Floyd - Dark Side of the Moon

Lenke til kommentar
Gjest medlem-125302

Dream Theater - Metropolis Pt. 2: Scenes From A Memory er fantastisk. Er i tillegg favoritt plata mi :)

Endret av medlem-125302
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg vet ikke om albumet er nevnt før, men jeg synes W.A.S.P's album The Crimson Idol fortjener en plass i denne tråden. Et helt fantastisk album spekket med godlåter som forteller historien om den oppdiktede rockestjernen Jonathan.

8479214[/snapback]

Enig. Er nesten bare godlåter på det albumet. Introen er helt syk :) Eller ser favorittlåtene "The Idol" og "The Gypsy Meets the Boy".

Lenke til kommentar
Jeg har veldig sansen for "Pain of Salvation - Be". :)

4591608[/snapback]

Etter min mening er vel Be det klart dårligste Pain of Salvation har gitt ut noen sinne. Gi meg heller One Hour By the Concrete Lake, the Perfect Element Part 1 eller Remedy Lane! Tre knallsterke konseptalbum uten et eneste dødpunkt!

Det som er så dumt er jo at etter tre sånne album kan det jo bare gå en vei... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...