Versatile Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Har hørt om varme IBM hardisker som trenger ?kjøling? Hva hjelper det å kjøle ned hardisken? mindre varme i kabinettet? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Det som skjer er at varmen tar livet av utstyret ditt... Det korter ned levetiden på disken din hvis den kjører uten kjøling.... Selv har jeg 2 Enermax 80mm vifter som blåser på HDD mine (IBM disker) og kjøler de ned så de holder seg på romtemperatur Lenke til kommentar
diste Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Harddiskene blir glade og varer lengre og du forhindrer hdd'en i å gå til helsikke pga varme :smile: Lenke til kommentar
555 Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 kjøler du disken får den et lenger og bedre liv :wink: jeg har 2 7200 ibm disker som sitter tett sammen tempen lå på ca. 40-50C load, men jeg festa en 60mm vifte til siden av diskene og har nå en temp på 30-35C :smile: Lenke til kommentar
Micke Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Kjører selv en IBM 7200 80GB Deskstar (+ 2 andre disker), lurte litt på om det finnes software for å måle temp på IBM-disken, eller om jeg må legge inn en temp-måler på HD'n ? (Hadde vært meget spennende å se hva jeg ligger på :smile: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå