Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

jeg vil ha bredbånd men kan ikke få?

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp flyttet litt på utsiden av oslo og har havnet i en dal uten bredbåndsmulighet fra noen av de store norske selskapene.

hva gjør folk som ikke kan få bredbånd på vanlig måte??

jeg har prøvd å få det gjennom tv, telefon og strømnettet men ingen kan gi meg bredbånd...

har hørt om bredbånd over satelitt. men finner ikke så mange leverandører. noen som vet om noen???

har du noen forslag som kan hjelpe, så vær så snill å hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det UMTS (3g mobilnett der?) - hvis ikke, så er forhåpentligvis sentralen bygget ut for egde. Telenor har maxpriser på 30 kr dagen, dvs 900 mnd - så det er en billigere løsning enn satelitt.

3g 384/128 (helst litt mindre)

Edge - Opp til 200 ca (ut i fra horholdene)

Vet det ikke er bredbånd, og ping'en suger - men det er ihvertfall billigere enn å sitte på isdn linjer døgnet rundt. Ulemper er jo når telenor plutselig fjerner taket på 30 kr dagen, og du må betale 10 kr mb :p

Lenke til kommentar

Kan prøve å kontakte Wan.no

Om dere er nok interreserte folk innenfor en dugelig rekevidde (anbefaler 30+) så er de villige til å bygge ut for dere. Jeg snakka med de for ca 2 år siden og de er svært samarbeidsvillige..

Men om du virkelig skal ha nett så må du stå på som en idiot med å finne plasseringer til antenne og annet utstyr..

Ting du må ordne selv er f.eks plassering på utstyret som skal sende radiosignalene og plassering på utstyret som skal ta imot og sende videre.. men problemene der burde ikke vere så store om du virkelig vil ha..

Det går seg alltids til om du bare gidder å jobbe for det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...