Gå til innhold

Spm om komplett.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
litt rart de(komplett) har så mye problemer med å sende varene

 

sommeren er ikke akkurat en høytid for hardware og selv med ferie så burde det gå glatt inn

 

jeg handler hos psdata og som regel har de plukka og pakka sendinga mi på under 2timer etter bestillinga

Jeg har aldri handlet hos psdata før, hvordan er servicen der?

Og går det lang tid før man får varen?

Lenke til kommentar
sommeren er ikke akkurat en høytid for hardware og selv med ferie så burde det gå glatt inn

men sommeren er også en tid for ferie, og kanskje de har ansatt noen sommervikarer eller jobber med mindre folk, og da tar det lengre tid.

hmmm ja og du mener de andre webbutikkene ikke har ferie eller?

 

tydeligvis de klarer seg bedre en komplett

nå skal ikke jeg gå for langt ettersom eneste webbutikk jeg handler hos er psdata.no men der levererer de rask ihvertfall

 

til du med spørsmålet rett over her

 

jeg pleier som regel å få varen 1-2dager etter jeg har bestilt det

 

med unntak av høysesonger som skolestart og juletider selfølgelig

 

EDIT: servicen er glimrende aldri hatt noe jeg skulle sagt imot psdata

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Hehe, to-tre stykker sier de har opplevd noe lang ventetid på åpne ordre, og en fjær blir til Kentucky Fried Chickens samlede kyllinfarmer.

 

Ferieavvikling. Mere skulle ikke være nødvendig å si, hvis det faktisk er så at de har mer å gjøre, men mindre folk som gjør det.

Dersom Norek/Komplett.no er nede over lengre tid, har jeg hørt at de taper rundt 50 000,- i minuttet. Nå vet jeg ikke hvor offisielt dette er, men det skulle gi litt omfang over hvor mange kunder som frekventerer hos Norek/Komplett.

Og med et lager på 7500kvm, skulle dette også tilsi litt varer, derav stor kundemasse.

 

Veldig fint med et forum der alle står fri til å legge inn sine erfaringer. Og det er veldig fint å få fokus om en butikk enten henger etter eller foran sine konkurrenter, men tror ikke deltakerne i denne tråden er helt representative for den generelle statusen hos Komplett eller noen annen nettbutikk.

 

Det er de helt klare lovbrudd og dårlige service-saker som gir best respons og oppmerksomhet på dette forumet. Dette vil over tid, og ved gjentakelse gi et bedre bilde av en nettbutikk enn noen uker under sommerferien.

 

Jeg har aldri ventet mer enn 24 timer på en nettbutikk for å få pakket og sendt varer alle de gangene jeg har bestilt hos forskjellige nettbutikker, så lenge varene er på lager.

Lenke til kommentar
Hehe, to-tre stykker sier de har opplevd noe lang ventetid på åpne ordre, og en fjær blir til Kentucky Fried Chickens samlede kyllinfarmer.

 

Ferieavvikling.

Bare fordi kun 2-3 stykker i denne lille tråden har skrevet om det, så betyr ikke det at det ikke er vanlig. Vet om flere som har opplevd nøyaktig det samme. Og det ser ikke ut til å begrense seg til ferien heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Noen dager må man regne med at det tar, og det er som regel Posten sitt arbeid med å flytte pakken fra A til B som tar mest tid.

 

Jeg bestilte HK og CPU på torsdag, og fikk dem i går (tirsdag). Det var ikke akkurat lynkjapt, men så lenge det tar mindre enn en uke, så er det greit. Det er når det tar mer enn en uke at jeg blir sur.

Lenke til kommentar

Da var i hvertfall min pakke på vei. Bryr meg egentlig fint lite om folk som skal rakke ned straks det kommer noe negativt på forumet samtidig som det skal reklameres for andre webshops. Er meget fornøyd med Komplett og kommer til å benytte dem også i fremtiden.

 

Det skal ikke mer enn ett lite søk her for å finne smuss på stort sett alle webshops i en eller annen form som kan gjøre at noen får muligheten til å reklamere for "sin" butikk.

 

Nei, bruk den du er fornøyd med, det er vel egentlig ikke vanskeligere enn det.

Lenke til kommentar
Da var i hvertfall min pakke på vei. Bryr meg egentlig fint lite om folk som skal rakke ned straks det kommer noe negativt på forumet samtidig som det skal reklameres for andre webshops. Er meget fornøyd med Komplett og kommer til å benytte dem også i fremtiden.

 

Det skal ikke mer enn ett lite søk her for å finne smuss på stort sett alle webshops i en eller annen form som kan gjøre at noen får muligheten til å reklamere for "sin" butikk.

 

Nei, bruk den du er fornøyd med, det er vel egentlig ikke vanskeligere enn det.

Kan ikke akkurat se store mengder rakking her, mer påpekning av det jeg oppfatter som et faktum, at komplett er tregere enn de fleste når det gjelder utsending av varer. Om det er noe å bry seg om er opp til den enkelte.

 

AtW

Lenke til kommentar
Erfaringsmessig har det gått 2-3 virkedager på 3/4 av ordrene jeg har bestilt før komplett/norek har sendt varene det siste året.

 

Har ikke hatt slike problemer hos noen av de andre webshoppene jeg handler hos.

 

Så det du opplever er helt normalt, og bli ikke overrasket om de ikke sender den før i morgen heller...

Lurer på hvorfor du har vært så uheldig. Kanskje de gir medarbeidere i andre webshops dårligere kundebehandling? :p Med meg har det aldri tatt mer enn 24 timer før ordren min har blitt plukket på Komplett, såfremt varene har vært på lager. Senest mandag kveld (etter vanlig arbeidstid) la jeg inn en bestilling. Når jeg sto opp tirsdag morgen, hadde jeg fått sendingsbekreftelse. Den var da plukket og lagt klar til sending ti minutter over åtte på morgenen. Har også bestilt ting sent en søndagskveld, den var plukket og lagt klar til sending i løpet av natt til mandag (leveringsbekreftelsen var sendt meg klokken seks om morgenen). Når det gjelder returer har de også vært meget raske og effektive, og aldri hatt noe som helst dårlige erfaringer med kundeservice. Får bedre vare til samme pris som en dårligere om den dårlige ikke er på lager, når et hovedkort tok kvelden en gang, fikk jeg et bedre et tilbake uten mellomlegg osv...

 

Tror det har noe med hvordan man behandler webshop'en i utgangspunktet samt at noen kan være uheldige... for jeg er ingen spesielt god kunde hos Komplett selv om jeg handler jevnlig hos dem.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Tror det har noe med hvordan man behandler webshop'en i utgangspunktet samt at noen kan være uheldige... for jeg er ingen spesielt god kunde hos Komplett selv om jeg handler jevnlig hos dem.

Det er jo begresnet hvordan man kan "behandle" en webshop når man bestiller noe, og de har neppe lister over gode og dårlige kunder som de bruker når man bestiller. Personlig har jeg hatt litt blanede erfaringer med komplett, men alt i alt kan jeg neppe klage. Men i det siste mener jeg å ha merket meg at komplett har blitt tregere til å få ut varene.

 

AtW

Lenke til kommentar

ØSE, "frigjort for plukk" vil si at lagergutta har en lapp i hånda med varene dine på (eller no) og tasser rundt for å finne dem, samt pakke dem ned. Neste punkt er vel "klargjort for pakking", og så er det "varer levert", dvs sendt til Posten, hvor du etter hvert kan bruke sporingsnr hos Posten for å finne ut hvor lenge de somler med å sende varene til deg.

Lenke til kommentar
Kan ikke akkurat se store mengder rakking her, mer påpekning av det jeg oppfatter som et faktum, at komplett er tregere enn de fleste når det gjelder utsending av varer. Om det er noe å bry seg om er opp til den enkelte.

 

AtW

Ta det ikke ille opp, det var vel litt irritasjon på hvordan tråden spinner seg utover, skal prøve å holde meg i fremtiden jeg...

:blush:

Lenke til kommentar

Apropos å rakke ned på databutikker: Digital Impuls fikk på pukkelen av et medlem i dette forumet for en tid tilbake, med et innlegg på ca 50 linjer, og nå er butikken nedlagt. Det er lite sannsynlig at det er en sammenheng, men poenget mitt er at det er vanskelig å klare seg i databransjen.

 

Komplett sine ansatte er helt sikkert klar over hva slags krav som stilles til dem.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...