NooN Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 sommeren er ikke akkurat en høytid for hardware og selv med ferie så burde det gå glatt inn men sommeren er også en tid for ferie, og kanskje de har ansatt noen sommervikarer eller jobber med mindre folk, og da tar det lengre tid. Lenke til kommentar
Bonatini Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 litt rart de(komplett) har så mye problemer med å sende varene sommeren er ikke akkurat en høytid for hardware og selv med ferie så burde det gå glatt inn jeg handler hos psdata og som regel har de plukka og pakka sendinga mi på under 2timer etter bestillinga Jeg har aldri handlet hos psdata før, hvordan er servicen der? Og går det lang tid før man får varen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) sommeren er ikke akkurat en høytid for hardware og selv med ferie så burde det gå glatt inn men sommeren er også en tid for ferie, og kanskje de har ansatt noen sommervikarer eller jobber med mindre folk, og da tar det lengre tid. hmmm ja og du mener de andre webbutikkene ikke har ferie eller? tydeligvis de klarer seg bedre en komplett nå skal ikke jeg gå for langt ettersom eneste webbutikk jeg handler hos er psdata.no men der levererer de rask ihvertfall til du med spørsmålet rett over her jeg pleier som regel å få varen 1-2dager etter jeg har bestilt det med unntak av høysesonger som skolestart og juletider selfølgelig EDIT: servicen er glimrende aldri hatt noe jeg skulle sagt imot psdata Endret 2. august 2005 av KRAFortune Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hehe, to-tre stykker sier de har opplevd noe lang ventetid på åpne ordre, og en fjær blir til Kentucky Fried Chickens samlede kyllinfarmer. Ferieavvikling. Mere skulle ikke være nødvendig å si, hvis det faktisk er så at de har mer å gjøre, men mindre folk som gjør det. Dersom Norek/Komplett.no er nede over lengre tid, har jeg hørt at de taper rundt 50 000,- i minuttet. Nå vet jeg ikke hvor offisielt dette er, men det skulle gi litt omfang over hvor mange kunder som frekventerer hos Norek/Komplett. Og med et lager på 7500kvm, skulle dette også tilsi litt varer, derav stor kundemasse. Veldig fint med et forum der alle står fri til å legge inn sine erfaringer. Og det er veldig fint å få fokus om en butikk enten henger etter eller foran sine konkurrenter, men tror ikke deltakerne i denne tråden er helt representative for den generelle statusen hos Komplett eller noen annen nettbutikk. Det er de helt klare lovbrudd og dårlige service-saker som gir best respons og oppmerksomhet på dette forumet. Dette vil over tid, og ved gjentakelse gi et bedre bilde av en nettbutikk enn noen uker under sommerferien. Jeg har aldri ventet mer enn 24 timer på en nettbutikk for å få pakket og sendt varer alle de gangene jeg har bestilt hos forskjellige nettbutikker, så lenge varene er på lager. Lenke til kommentar
MrMusashi Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 tja.. hit til det høye nord pleier det å ta 5 dager før pakken er framme, så for meg spiller det ingen rolle om de bruker 24timer ekstra på å pakke og sende den har stort sett bare gode erfaringer med komplett jeg MrM Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Hehe, to-tre stykker sier de har opplevd noe lang ventetid på åpne ordre, og en fjær blir til Kentucky Fried Chickens samlede kyllinfarmer. Ferieavvikling. Bare fordi kun 2-3 stykker i denne lille tråden har skrevet om det, så betyr ikke det at det ikke er vanlig. Vet om flere som har opplevd nøyaktig det samme. Og det ser ikke ut til å begrense seg til ferien heller. AtW Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Noen dager må man regne med at det tar, og det er som regel Posten sitt arbeid med å flytte pakken fra A til B som tar mest tid. Jeg bestilte HK og CPU på torsdag, og fikk dem i går (tirsdag). Det var ikke akkurat lynkjapt, men så lenge det tar mindre enn en uke, så er det greit. Det er når det tar mer enn en uke at jeg blir sur. Lenke til kommentar
Bonatini Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Men hender det at komplett glemmer å oppdatere sidene sine, hvis for eksempel det står at det er 1 vare igjen av den typen, men egentlig er det 0? Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Da kan du gå innpå og redigere igjen....Det blir ikke sendt för dagen etter tror jeg 150 inlegg i forumet Lenke til kommentar
Bonatini Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Nå har ordrestatusen på det jeg kjøpte endelig gått over fra "åpen" til "Frigjort for plukk", hva betyr det?(altså frigjort for plukk??) Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Da var i hvertfall min pakke på vei. Bryr meg egentlig fint lite om folk som skal rakke ned straks det kommer noe negativt på forumet samtidig som det skal reklameres for andre webshops. Er meget fornøyd med Komplett og kommer til å benytte dem også i fremtiden. Det skal ikke mer enn ett lite søk her for å finne smuss på stort sett alle webshops i en eller annen form som kan gjøre at noen får muligheten til å reklamere for "sin" butikk. Nei, bruk den du er fornøyd med, det er vel egentlig ikke vanskeligere enn det. Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 aldri hatt trøbbel med komplett. de er den desidert mest gjennomførte webshop når det kommer til levering, retur, pris, utvalg, brukervennlighet osv osv. ingen som kan sammenlignes, desverre. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Da var i hvertfall min pakke på vei. Bryr meg egentlig fint lite om folk som skal rakke ned straks det kommer noe negativt på forumet samtidig som det skal reklameres for andre webshops. Er meget fornøyd med Komplett og kommer til å benytte dem også i fremtiden. Det skal ikke mer enn ett lite søk her for å finne smuss på stort sett alle webshops i en eller annen form som kan gjøre at noen får muligheten til å reklamere for "sin" butikk. Nei, bruk den du er fornøyd med, det er vel egentlig ikke vanskeligere enn det. Kan ikke akkurat se store mengder rakking her, mer påpekning av det jeg oppfatter som et faktum, at komplett er tregere enn de fleste når det gjelder utsending av varer. Om det er noe å bry seg om er opp til den enkelte. AtW Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Erfaringsmessig har det gått 2-3 virkedager på 3/4 av ordrene jeg har bestilt før komplett/norek har sendt varene det siste året. Har ikke hatt slike problemer hos noen av de andre webshoppene jeg handler hos. Så det du opplever er helt normalt, og bli ikke overrasket om de ikke sender den før i morgen heller... Lurer på hvorfor du har vært så uheldig. Kanskje de gir medarbeidere i andre webshops dårligere kundebehandling? Med meg har det aldri tatt mer enn 24 timer før ordren min har blitt plukket på Komplett, såfremt varene har vært på lager. Senest mandag kveld (etter vanlig arbeidstid) la jeg inn en bestilling. Når jeg sto opp tirsdag morgen, hadde jeg fått sendingsbekreftelse. Den var da plukket og lagt klar til sending ti minutter over åtte på morgenen. Har også bestilt ting sent en søndagskveld, den var plukket og lagt klar til sending i løpet av natt til mandag (leveringsbekreftelsen var sendt meg klokken seks om morgenen). Når det gjelder returer har de også vært meget raske og effektive, og aldri hatt noe som helst dårlige erfaringer med kundeservice. Får bedre vare til samme pris som en dårligere om den dårlige ikke er på lager, når et hovedkort tok kvelden en gang, fikk jeg et bedre et tilbake uten mellomlegg osv... Tror det har noe med hvordan man behandler webshop'en i utgangspunktet samt at noen kan være uheldige... for jeg er ingen spesielt god kunde hos Komplett selv om jeg handler jevnlig hos dem. Endret 3. august 2005 av Afseth Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Tror det har noe med hvordan man behandler webshop'en i utgangspunktet samt at noen kan være uheldige... for jeg er ingen spesielt god kunde hos Komplett selv om jeg handler jevnlig hos dem. Det er jo begresnet hvordan man kan "behandle" en webshop når man bestiller noe, og de har neppe lister over gode og dårlige kunder som de bruker når man bestiller. Personlig har jeg hatt litt blanede erfaringer med komplett, men alt i alt kan jeg neppe klage. Men i det siste mener jeg å ha merket meg at komplett har blitt tregere til å få ut varene. AtW Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 ØSE, "frigjort for plukk" vil si at lagergutta har en lapp i hånda med varene dine på (eller no) og tasser rundt for å finne dem, samt pakke dem ned. Neste punkt er vel "klargjort for pakking", og så er det "varer levert", dvs sendt til Posten, hvor du etter hvert kan bruke sporingsnr hos Posten for å finne ut hvor lenge de somler med å sende varene til deg. Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Kan ikke akkurat se store mengder rakking her, mer påpekning av det jeg oppfatter som et faktum, at komplett er tregere enn de fleste når det gjelder utsending av varer. Om det er noe å bry seg om er opp til den enkelte. AtW Ta det ikke ille opp, det var vel litt irritasjon på hvordan tråden spinner seg utover, skal prøve å holde meg i fremtiden jeg... Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 For å legge til varer på åpen ordre, må du enten slette ordren din selv og så sende en ny, eller kontakte [email protected] eller på tlf 33471440 for å komme direkte til support avdelinga. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) For å legge til varer på åpen ordre, må du enten slette ordren din selv og så sende en ny, eller kontakte [email protected] eller på tlf 33471440 for å komme direkte til support avdelinga. Når jeg har prøvd dette før, har de bare bedt meg slette og bestille på nytt. AtW Endret 3. august 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Apropos å rakke ned på databutikker: Digital Impuls fikk på pukkelen av et medlem i dette forumet for en tid tilbake, med et innlegg på ca 50 linjer, og nå er butikken nedlagt. Det er lite sannsynlig at det er en sammenheng, men poenget mitt er at det er vanskelig å klare seg i databransjen. Komplett sine ansatte er helt sikkert klar over hva slags krav som stilles til dem. Endret 3. august 2005 av emacoolit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå