Cerwell Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Heisann. Ikke et problem denne gangen. men en observasjon: Rett som det er, har jeg kommet over maskiner som bråttt nekter å boote, trass i at de i utgangspunktet er stabile. Av erfaring har jeg da anbefalt å ta ut kortene (RAM/PCI/ISA/AGP osv.) for så å sette dem rett inn igjen. Dette pleier å gjøre susen. _Men_ jeg vet ikke hvorfor. Er det mulighet for korrosjon e.l. der nede, eller har du andre forslag? Lurer liksom litt på det der. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Det blir bare korrosjon mellom to metalldeler som ligger mot hverandre hvis det er ulike metall. Aluminium vil korrodere mot kopper, fx. Hvis kontaktene består av samme metall, blir det kun korrosjon mot luft, og det burde være ganske minimalt. Jeg har ei taklampe fra Ikea som bruker neonlyspærer. Ikea har brukt ei billig legering på kontaktpunktene mot lyspæra. Etter to år kansje slukna lystet. Jeg måtte bruke dremel-verktøy for å slipe ned et tjukt lag med korrosjon på kontaktpunktene. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå