Gå til innhold

Hva kan jeg regne med å få for denne maskinen her?

Anbefalte innlegg

Tenkte på å selge pc`en og handle nytt utstyr, men hvis jeg ikke får noe særlig bra pris på maskinen jeg har nå, så blir det vel heller til at jeg oppgraderer eller bare lar det være tenker jeg. Hva mener dere denne her er verdt?

Abit NF-7S

AMD XP2400+

1024mb (2x 512) TwinMos PC3200 m/Winbond brikker

Point of View Geforce 6800GT

Seagate Barracuda V 120GB (IDE)

Seagate Barracuda 7 160GB (SATA)

Tror det var Antec 530W strømforsyning (sånn med 3 vifter med blå leds)

Razer Diamondback magma

Raidmax kabinett

+ keytronic tastatur, DVD rom/CD brenner osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
5k for alt sammen!

Altfor mye! Evt. QXL-kjøper kan vel finne på å gi så mye..

Det eneste av noe verdi er vel skjermkortet.. men da bør det selges separat.. I "bundle" med alt det andre.. ikke minst utrangert Socket-A HK/CPU så er det ikke lett å få solgt.. En XP2400+ er jo nærmest "søppel" i disse "hypede" "A64/x2-tider". :p

Dette veit jeg.. da jeg kun får solgt Pentium-maskiner til en anstendig pris.. (og selvsagt A64-"bokser") når jeg skal finansiere nytt utstyr.. :)

Socket-A system/PC.. selv med bedre ytelser enn de P4-boksene jeg har kvittet meg med.. er det ingen som vurderer på bruktmarkedet.. Det må selges i deler...

Så jeg vil si at du kan forvente 3.5k for den maskinen der.. på Bruktmarkedet her på hw.no.. dersom du mot formodning får noen interesserte kjøpere...

Edit og PS:

Jeg bør vel tillegge at PSU er verdt litt.. men kun for oss entusiaster.. (Jeg ville beholdt det og solgt maskinen med en Q-tec til 50kr...)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

TL1000S: Q-tec`ene koster litt mer enn 50,- kr...

Dersom du skal kjøpe et nytt kabinett for å putte brukte deler i, så må du jo kjøpe enda flere deler for å selge dem samlet, noe som neppe lønner seg. Da må du også ha RAM, skjermkort, DVD-spiller osv. - enten i den nye PC`en, eller den gamle.

XP 2400+ er populær fordi det er mange som tviholder på hovedkortet sitt før de må kjøpe ny PC, og 2400+ er den høyest klokkede CPU`en til AMD som har 133 FSB. Du får sikkert 500,- kr for den, 400,- kr for hovedkortet, og 2000,- kr for skjermkortet.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Ved kjøp:

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for AMD/Intel kan dette også med fordel inkluderes.

Døme på gode emnefelt:

•  

• Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)

• Ny Stille-PC til 10000 kr.

• Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).

Ved salg:

Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi.

Døme:

•  

• Selge-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år

• Selge-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD

• Selge-PC: Dell P4 2.4GHz 3 år gammel

Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc eller deler!

Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den.

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...