capy Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Ser utrulig bra ut det der! Gleder meg til å få sjå det ferdige resultatet. Skal du male arkademaskina i nokon spesiell farge? 5183325[/snapback] Jeg skal forsøke å male den i samme farge som joystikken. Til å begynne med skal den være helt svart, men kanskje den blir litt hvit og rød etterhvert. Jeg har også lekt med tanken på å bruke antiglitape på hele maskinen, men tror det kanskje blir litt ekstremt. Uansett skal tapen brukes på nederste del at maskinen for å gi godt fotfeste når spillingen pågår. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Veldig bra maskin altså. Planer om å reise på f.eks TG med den? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Veldig bra maskin altså. Planer om å reise på f.eks TG med den? 5186111[/snapback] Er du gal, eller skal han det? Blir tungt å stå oppreist i et par dager da Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Er du gal, eller skal han det? Blir tungt å stå oppreist i et par dager da 5186216[/snapback] Hadde jo vært den ultimate magneten! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 ohh ble jo übernajz der der da Håper vi får en ny update snart da med led'sa og det Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Veldig bra maskin altså. Planer om å reise på f.eks TG med den? 5186111[/snapback] Er du gal, eller skal han det? Blir tungt å stå oppreist i et par dager da 5186216[/snapback] Finnes høye stoler da... Uansett, sinnsykt bra arbeid! Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Ser veldig bra ut. HVordan er det å bruke den widescreen saken på mame etc. da? Bygger selv nå (se sig.) og er usikker på valg av skjerm. Lenke til kommentar
capy Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Halloen Blacki. Glimrende prosjekt du har gående! Selv har prosjektet mitt stått stille en stund grunnet slapphet, kald snekkerbod og annen prioritering i juletiden. Jeg får vel begynne å jobbe på maskinen min etterhvert jeg også Når det gjelder mame + widescreen, kan jeg ta noen "print screens" så du får se hvordan det ser ut. jeg kan også knipse noen med kameraet. Vi arcadebyggere må jo hjelpe hverandre så godt vi kan;) Lenke til kommentar
capy Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Da hadde jeg endelig fått knipset noen bilder av wideskjermen min i action (bra norsk eller?). Jeg kunne ikke finne minnepinnen til min samboer, så print-screen bildene blir det ikke noe av for denne gangen. Det eneste de bildene viser, er at spillene blir kjørt i for eksempel 640*480 og at skjermen selv må blåse opp bildet slik at det passer til 1680*1050. Uansett, her kommer bildene: Vi begynner med min favoritt, metal slug. dette spillet valgte jeg å la MAME32 Plus! skalere, samt at jeg brukte et filter for å få de fattige 307200 pixlene (640*480) til å se litt bedre ut på skjermen min. Spillet fungerte veldig bra med wideskjermen! Så testet vi Street Fighter Alpha 2. Bildet er tatt uten blits, så figurer som nekter å stå i ro, vil "ghoste" litt. Det gjelder alle bildene i denne posten. spillet bruker en oppløsning på 384*224, så det sier seg selv at pixler ikke er vanskelig å se på dette spillet. Her brukte jeg dog ikke noen form for filter, men skjermen skalerer uansett. Skjermen fungerte supert. Det siste spillet som fikk kjørt seg var 1941. Spillet er laget for "høye" skjermer, så det sier seg selv at en wideskjerm ikke er ideelt her, om det blir brukt som wide, vel og merke. Skjermen går ut helt til enden av bildet, mens spillet kun strekker seg til bunn og topp. MEN!, og her kommer det geniale med wideskjermen min, den kan roteres! To sekunder med trykking inne i MAME32 Plus!, og du får et slikt bilde. Skjermen passer perfekt til denne typen spill! Da jeg bygde hyllene tenkte jeg ikke på å bruke wideskjermen som highskjerm, det er kanskje noe å tenke på for de som skal bygge arcademaskin og går for denne typen skjerm. Selv må jeg nok sage vekk litt av hyllen for høytalerene slik at skjermen kan stå på høykant også når fronten er ferdig. Lenke til kommentar
capy Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Miniupdate #10 lyskassen 1/X På tide med en liten update eller? Som sakt har jeg vært ufattelig slapp i det siste når det gjelder prosjektet. kan jeg skylde på mørketiden? uansett, jeg har idag jobben litt på lyskassen og tenkte jeg skulle dele noen bilder med dere. Diodebraketten på plass i maskinen. Denne er enda ikke festet da jeg vil teste diodene noen timer for å være sikker på at ingen plutselig bare dør. Så var det å lime på noen reflektorer. Til det brukte jeg ekstra tykk aluminiumsfolie. Folien ble klistret til maskinen ved hjelp av en limstift. Sidene måtte så klart også taes. Taket skal få samme behandling når jeg kommer så langt, men det venter jeg med en liten stund til. Rett under lyskassen festet jeg en sukkerbit. Planen er at alt som skal gå til brytere og lys ++ skal kobles innpå denne. Senere i prosjektet skal lysdiodene kunne slåes av og på med en bryter. Testing, testing. Litt reklame fra butikken jeg kjøpte trafoen fra. Lysstyrken ser helt grei ut. Når taket kommer på med reflektor vil enda med lys komme ut av lyskassen. Et lite oversiktsbilde. Jeg testet diodene på 3 og 4,5 volt. Lysstyrkeforskjelden var veldig liten, så jeg kommer til å gå for 3 volt (diodene skal egentlig ha 3,5 volt) Tilslutt vil jeg vise dere forskjellen på bilde uten filter, og bilde med. Det dere skimter gjennom støvet er altså 17" skjermen min som spiller Metal Slug 3. Det øverste bildet er uten filter, mens det nederste er med. Det krever en del mer CPU power, men det er ikke noe problem på dette spillet med en moderne prosessor. Noen som melder seg frivelig til å tørke støv hjemme hos meg? Det var egentlig det jeg hadde å vise frem i dag, så får vi bare håpe varmen snart kommer til snekkerboden min;) Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Genialt prosjekt! Men hvorfor er diodene i lyskassa så langt bak? For å spre lyset? Lenke til kommentar
capy Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Jupp! Det er det som er tanken i alle fall. Varmen på snekkerboden er nå skrudd på, så jeg håper jeg får tid til å gjøre ferdig toppen og bryterpanelet i nermeste fremtid, kanskje til helgen igjen. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Helt vilt prosjekt, sykt bra! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 grrr... jeg hadde en "myntinnkastenhet" jeg tenkte å donnere bort hvis ønskelig, men det ser ut som jeg har kastet den / lagt den på et lurt sted. Jeg robba den fra en gammel spillautomat, så det burde være mulig å få skaffet de. Lenke til kommentar
capy Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 JKJK, om du finner den er jeg veldig interessert. Det gjør jo maskinen litt mer "hel". Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 JKJK, om du finner den er jeg veldig interessert. Det gjør jo maskinen litt mer "hel". 5418354[/snapback] Jau, skal gjøre så godt jeg kan! Den enheten jeg hadde hadde alle tilkoblingsledninger inntakt osv, men jeg vet ikke om det bare var en modul, eller om det var hele myntinnkastenheten. Jeg har en stygg mistanke om at den er kastet, men i verste tilfelle vet jeg at du får kjøpt spillautomater av ymse slag til noen få hundre kroner hvis du er heldig, så en slik enhet (i sin hele og fungerende form) burde lett være mulig å oppdrive. Har et par kamerater som har noen gamle kroneautomater, slotmachines og flipperspill stående, så jeg skal høre med de Lenke til kommentar
Tuborg Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Var på vors hos capy i går å spilte litt, det er helt konge prosjekt. Finnes ikke bedre ting enn øl og arcade maskin. Gleder meg til festen for "SliMAME", når den er ferdig eivind Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Genialt prosjekt. Går å drømmer om en dag å bygge en slik selv, men liten hybel og tom bankkonto setter en effektiv stopper for det nå. Gleder meg til neste oppdatering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå