capy Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Jeg har hatt noen dager i snekkerboden med pussing og sparkling. Det blir ikke helt slik jeg hadde tenkt, og snart setter vinteren inn for fullt, så Jeg tenkte det kanskje var på tide å jobbe litt videre med "stuearbeid". Planen er å ta maskinen inn i stuen slik den nå er, og arbeide litt med det elektroiske. Høres det ut som en idé? Det er jo kanskje litt smart å se at alt får plass før boksen er ferdigmalt.. så jeg slipper å sparkle å flikke om flere skruer må inn i kassen. Ellers har jeg bestemt meg for å ikke kappe av lyskassen, heller ikke stusse den. Jeg lekte meg litt med tanken på hva den kunne brukes til. Det første som fraff meg, var å henge en discokule ned fra den når spilling ikke pågikk. Det hadde jo vært litt tøft i baren, men det blir nok litt for "harry", så jeg fant ut noe litt smartere. Jeg tenkte jeg skulle knipse noen actionbilder av de som spilte på maskinen og henge de opp på undersiden av lyskassen. Bildene kan lett festes ved å bruke tynn tråd som går fra ene siden til andre siden. Dette gjør det også veldig lett å bytte bilder etterhvert. høres det smart ut? ellers blir det å bruke plexiglass der også, men da forsvinner brukervenligheten litt. Noen som har andre forslag til festeløsning? jeg vil helst ikke bruke tape, nåler eller kitt på hvert bilde. Planen er å få maskinen inn i stuen i helgen en gang. Mulig jeg hiver opp noen bilder på søndag;) Endret 27. oktober 2005 av capy Lenke til kommentar
capy Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Miniupdate #8 testing, testing. Da var maskinen kommet inn i spisestuen/baren. Planen for dagen var å se om sub, høytalere og amp'en fikk plass der jeg ville. Jeg ville også se hvordan maskinen så ut med min gamle 17" LCD skjerm. Nice eller? Her er også platen som bilder skal festes på montert, sammen med frontplaten til lysfilmkassen. Noe jeg ikke hadde tenkt på, var listene vi har ett stykke oppe på veggen. Heldigvis var maskinen akkurat lav nok til å ikke komme i konflikt med listene. Maskinen kommer ikke helt inn til veggen, men jeg regner med det er på grunn av teppet maskinen står på. Jeg vil ikke ripe opp gulvet før jeg får montert noen knotter under maskinen. Slenger med et til bilde av oppsettet: Her brukes den som jukeboks. MP3spilleren ligger ved siden av skjermen. Subben fikk plass i bunnen av maskinen slik den skulle. Jeg merket fort at døren måtte ha gummilister, da den dirret noe sykt når bassen kicket inn:) Planen videre blir å montere HK, psu osv. + montere LEDsene til lyskassen. Om jeg får gjort noe på søndag kommer litt ann på hvordan det går på innflyttingsfesten til forumbruker LouieBanan:) Det var alt for idag. Ha strålende helg! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Så veldig bra ut det der Lenke til kommentar
reds Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Kjempetøft! Gleder meg til ferdig resultat! Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Ser bra ut! Gleder meg også til ferdig redultat og neste update Lenke til kommentar
sigen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Fint arbeid. Liker idèen din med bilder som lett kan skiftes ut, det blir helt sikkert en schlager Lenke til kommentar
capy Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Muniupdate #9 testing, testing del 2. Som jeg snakket om i forgje update, dirrer døren noe forferdelig når subben spiller opp. her er løsningen: Her ser dere også sparkelproblemet mitt også. sparkelen sprekker i buen over døren, mens alle andre buer (vel, den ene andre) og flatene er blitt fine. Jeg skal forsøke å skaffe til veie en ny sparkel etter at all elektronikk er testet, altså blir det en stund til:) Da HK-platen skulle monteres, ville jeg i alle fall gjøre ett forsøk på å vibrasjonsisolere den, så jeg fant noen slangebiter og kappet de opp i passe lengder: Her er platen montert med slangebitene og HK: Jeg skulle kanskje hatt noen biter mellom oppsiden av platen og skruehodene også, men vi får se hvordan dette fungerer først. Ett lite oversiktsbilde: Her blir PSUen vibrasjonsisolert: Så var det bare å hive sammen greiene og få det montert opp. Jeg var så spendt på resultatet at jeg glemte å knipse bilder av montering av psu og HD. Dette er det siste bilde jeg har før boksen var klar til testing: Så bootet jeg opp med å kortslutte PWSW-pinnene. pluggen til CPUviften var plassert feil vei, men ble kjappt snudd og alt var klart til å lukke døren. Slik så det ut etter 5 minutter med testing: Ting fungerer noenlunde tilfredsstillende. Så spørs det om subben (som skal være skjermet) vil ta knekken på HD.. Om det ikke skjer, skal disken partisjoneres og gjøres i stand for final innstall av windows, mame- og jukeboksprogrammer samt andre "must have" programmer. Neste stepp i prosessen blir å lage felles føringsvei for høytalerkabler, powerbryter, keyboard og mus, lyskasse, skjerm osv. Men først skal det spilles litt:) edit: Og nå lurer du kanskje på hvorfor wideskjermen min ikke er med på det siste bilde?? tror du jeg orker å gå tilbake til en 17" nå?? hehe:) Kanskje jeg skal teste maskinen med wideskjermen i morgen, men kommer til å tviholde på den her borte i datakroken så lenge som mulig. Endret 31. oktober 2005 av capy Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Ble bra det der det ene bildet vistes ikke :erm: Ble det mye dirring nå? Lenke til kommentar
prixmyo Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) WoooW Du satser vrkeligt for en Mame maskin og du Men for meg ble den litt høy, Liker heller den "old school" lille maskinen på 2meter ca, Sånn som Drspawn har laget. Litt mer nostalgisk maskin Ellers keep up the good worK!, (Ønske seg en selv) Edit: Skrive feil Endret 31. oktober 2005 av prixmyo Lenke til kommentar
capy Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Ble bra det der det ene bildet vistes ikke :erm: Ble det mye dirring nå? 5087798[/snapback] Alle bildene vises hos meg. Hvilke kan du ikke se? Det er fremdeles litt knatring fra HDen, så jeg må fikse noen strikk eller noe til den. ellers er støynivået helt greit. Men jeg har jo heller ikke laget noen luftehull enda, så vi får se hvordan det blir da. tenkte litt på å bruke slike matter som brukes i motorrom på båter som isolering for støy, men tror kanskje det er litt overkill. WoooW Du satser vrkeligt for en Mame maskin og du Men for meg ble den litt høy, Liker heller den "old school" lille maskinen på 2meter ca, Sånn som Drspawn har laget. Litt mer nostalgisk maskin Ellers keep up the good worK!, (Ønske seg en selv) Edit: Skrive feil 5087827[/snapback] Da jeg var liten, eller mindre, og spilte på disse maskinene var de såklart veldig store. Nå som jeg er litt eldre, har jeg selvfølgelig vokst litt. Da måtte jo maskinen også vokse litt for å få den nostalgiske følelsen. Det jeg også tenkte på da platene ble saget ut, var at jeg ikke ville ha lyskassen mitt i trynet da jeg spilte. På side 3 i denne loggen, vurderte jeg å lage den lavere, men slo meg til ro med å bare la den være så høy. Det at den også er høy, gjør at den ser litt smalere ut, noe som passer til navnet på maskinen. Maskinen er under 2,20 meter fra bunn til enden av lyskassen der maskinen er høyest, så det er jo "nesten" 2 meter:) Endret 1. november 2005 av capy Lenke til kommentar
prixmyo Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Da jeg var liten, eller mindre, og spilte på disse maskinene var de såklart veldig store. Nå som jeg er litt eldre, har jeg selvfølgelig vokst litt. Da måtte jo maskinen også vokse litt for å få den nostalgiske følelsen. Det jeg også tenkte på da platene ble saget ut, var at jeg ikke ville ha lyskassen mitt i trynet da jeg spilte. På side 3 i denne loggen, vurderte jeg å lage den lavere, men slo meg til ro med å bare la den være så høy. Det at den også er høy, gjør at den ser litt smalere ut, noe som passer til navnet på maskinen. Maskinen er under 2,20 meter fra bunn til enden av lyskassen der maskinen er høyest, så det er jo "nesten" 2 meter:) 5090095[/snapback] ja du sier noe der, med at maskinen Blir kanskje litt "lav" det tenkte jeg faktisk ikke på Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Ble bra det der det ene bildet vistes ikke :erm: Ble det mye dirring nå? 5087798[/snapback] Alle bildene vises hos meg. Hvilke kan du ikke se? Det er fremdeles litt knatring fra HDen, så jeg må fikse noen strikk eller noe til den. ellers er støynivået helt greit. Men jeg har jo heller ikke laget noen luftehull enda, så vi får se hvordan det blir da. tenkte litt på å bruke slike matter som brukes i motorrom på båter som isolering for støy, men tror kanskje det er litt overkill. 5090095[/snapback] Nå vises alle bildene det var det nest øverste btw Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Skikkelig old-school mod! Du kan gjerne lage en miniatyrversjon til meg også? Uansett, kjempebra, bra jobba! Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 hei, Ja må si meg enig med Glisevask og alle de andre som har lest denne worklogen. Denne var jaggu stilig, husker godt disse maskinene, at jeg skulle få se en som er hjemme laget hadde jeg aldri trodd. Må si meg meget imponert over ditt arbeid så langt (Seriøst) både ideene og fremgangs måten din er å bøye seg for. Ang. de listene du har brukt, hadde det ikke vert lurere å bruke feks, dempning matter eller noe ? jeg mener, vil ikke de listene du har brukt bli klemt i sammen over tid, tenkte da på tyngde på power osv. ang. penger. jeg synest absolutt du skulle legge inn en penge sak der, slik det er på orginalene, selv om de kanskje ikke blir brukt så er de jo en del av orginal designet da Som sagt, kjempe jobb hittil Lenke til kommentar
capy Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Listene hjalp en del, men jeg kunne tenke meg å få den enda stillere enn det den er i dag. Vi får se hva som kan gjøres med saken. når det gjelder pengeinnputtet, er det fullt mulig å enda lage noe slikt, alt jeg trenger inntaket og et USB keyboard som kan modifiseres litt. Jeg skal tenke på det:) Lenke til kommentar
Tuborg Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 jeg var hos capy i går å prøve spilte Slimame, og jeg bøyer meg i støvet. Det var helt rått. Maskinen bråket litt, men det er det jo en plan for å løse. Gleder meg som en unge til du blir ferdig, og det blir øl involvert eivind Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Damn, har lyst på *SIKLE*!! Gleder meg noe jævlig til å se sluttresulatet! Keep up the good work!! Lenke til kommentar
embark Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Fantastisk bra! Gleder meg til å se den ferdig. Lenke til kommentar
capy Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Takker! Prosjektet har stått litt stille i det siste. Det er en del ting som skal gjøres for tiden, så maskinen har kommet i andre rekke. Kunne noen tenke seg å gjøre et utkast for lysfilmen? Planen er at det skal stå "Sli" eller "Slim" med slanke, fine bokstaver, kanskje løkkeskrift? Og MAME med de orginale MAME-bokstavene. Mellom i'en i Sli og M'en i mame må det skje en sammensveising. Bakgrunnen skulle være svart. "Sli" ser jeg for meg i hvite bokstaver, men har dere forslag til annen farge, er det bare å komme med det! Uansett, om noen vil forsøke seg, hadde det vært flott da jeg ikke er så flink med hverken Photoshop eller Paint:) Det synlige i kassen måler 14*54 cm. Endret 12. november 2005 av capy Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Ser utrulig bra ut det der! Gleder meg til å få sjå det ferdige resultatet. Skal du male arkademaskina i nokon spesiell farge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå