Gå til innhold

Prosjekt SliMAME *tatt inn i stuen for "testing"*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men den kjøleren du viste bilde av der, den SWIFTECH kjøleren.. Kjøler den bra? Har lyst på en sånn en..

Jah, klart den kjøler bra! Kan hende du vil slite med å finne noen som passer til Socket A men til Socket 939 finner du sikkert.

Hadde vel helst tenkt å ha den på min nye cpu da, det jeg har nå skal jeg ikke gjøre noe mer med, det er så gammalt og skrøpelig at det lagger i cs med bots!! (Irriterende!)

Blir kanskje en sånn en da, hvis jeg får penger nok :)

Lenke til kommentar

Miniupdate #5

Hallo igjen! Hadde ikke tenkt å komme med en update før til helgen, men kommer antagelig ikke til å få gjort så mye, så jeg poster heller en liten en idag:)

Vi går rett på sak:

P9082973Small.jpg

Slik ser altså kabinettet ut nå. Det begynner å ta form, gjør det ikke? Om vi begynner nederst har jeg fått på dør med hengsler. Det er denne platen hovedkortet skal festes i:

P9082978Small.jpg

Så har vi skuffen til Keyboardet og musen. Mulig jeg gjør litt om på oppsettet av akkurat mus og keyboard, for eksempel å velge en mus med tommelball. Det er nemmelig ikke så altfor god plass til å bevege musen der nede.

P9082980Small.jpg

Så et nærbilde av midtdelen av boksen. Om vi begynner fra toppen, så har vi:

-Høytalere; 2 stereo + senterhøytaler. (bilder på side 1 i workloggen)

-Skjerm; LCD. Her trenger jeg kanskje litt hjelp fra dere, det kommer jeg tilbake til.

-Forsterker: her kommer det 2 høytalere og 5.1 forsterker (bilder på side1 i workloggen)

-Joystick; denne har dere allerede sett der den skal stå;)

P9082982Small.jpg

Så var det toppen da. Har lurt litt på hva jeg egentlig skal gjøre med den. Slik den står nå, får den maskinen til å se litt svær ut, og navnet (SliMAME) vil kanskje miste sin betydning. Men om jeg derimot kappet av toppen, byttet lysrøret med noen kraftige LEDs og heller flyttet lyskassen ned til rett under der den er idag.. Kanskje det hadde vært noe? Jeg laget en tegning som kanskje kompenserer for den ufattelig dårlige evnen jeg har til å forklare:)

P8262858CustomTEGNETP.jpg

Jupp, laget i MS paint! Hva skal man egentlig med photoshop?? hehe.. Uansett, noen som tror det ville funket? Det vil i alle fall få maskinen til å se mye mindre ut.

På slutten hev jeg med et bilde som viser hva som må til for å få maskinen helt inntil veggen. nå vil ikke listene stå i veien:

P9082986Small.jpg

Så var det Skjermen jeg skulle komme tilbake til. Nå tilsier økonomien at det ikke bli noen dedikert LCD skjerm på denne maskinen om jeg ikke finner en virkelig billig en. Jeg surfet litt på nettet og kom over Denne fra komplett. Greien er at jeg ikke trenger Høytalere. TV-tuneren hadde vært grei å ha til senere, men høytalerene er totalt bortkastet + at den koster mye penger. Om noen kommer over en lcd tv som ikke er større enn 56,5cm bred, 27,5cm dyp og 41,5cm høy, så er det bare å gi beskjed. helst uten høytalere, men det kan se ut som at blir vanskelig. og om dere kommer over en TV som vil passe, men ikke har Tv-tuner, så er det bare å gi beskjed om det også. alle svar settes pris på!

Lenke til kommentar

Nettopp! Det er ikke plass til noen CRT skjerm grunnet dybden.. har kommet over en nice skjerm på komplett, den har ikke høytalere på siden (+1) men den har heller ikke TVtuner (-1) og det er heller ikke noen LCD-TV, noe som går ut over prisen (-1).

Kan slenge ut en link uansett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312578&cks=PRL

Grunnen til at jeg snakker om LCD-TV, er at jeg ikke har så lyst til å betale for 1000*800 pixler jeg ikke kommer til å få bruk for. arcadespillene er laget for spessielle tver og har skjeldent oppløsninger over 800*600, så 1680 x 1050 er ganske overkill på en slik maskin.. Men den Eizo'en hadde bare passet såå bra! sikkert konge å se HDTV på den også, men den passer ikke til lommeboken min. Hadde jeg bare hatt en rik onkel i amerika..

Lenke til kommentar
Det jeg mente var hvorfor det måtte være en lcd TV, altså ha tv tuner?

Har du prøvd å søke på prisguiden etter LCD skjermer? Du får en 19" LCD skjerm for helt nede i 2341,- (denne) Eller blir 19" for lite?

Jeg kunne tenke med TVtuner for senere bruk + at det hadde vært greit å se på tv når vi var lei av å spille. Maskinen skal stå i et rom som for tiden er spisestuen, men som vi forsøker å forandre til spisestue/bar. Da kan det jo være greit å ha en tv integrert i en slik maskin. Har kommet over Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD, denne virker helt grei og passer ganske bra, men prisen er litt i høyeste laget, selv om det virker som en grei pris for den skjermen.

Lenke til kommentar
Jeg kunne tenke med TVtuner for senere bruk + at det hadde vært greit å se på tv når vi var lei av å spille. Maskinen skal stå i et rom som for tiden er spisestuen, men som vi forsøker å forandre til spisestue/bar. Da kan det jo være greit å ha en tv integrert i en slik maskin. Har kommet over Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD, denne virker helt grei og passer ganske bra, men prisen er litt i høyeste laget, selv om det virker som en grei pris for den skjermen.

Da hadde det kanskje vært like greit med et tv-kort i maskinen?

Tviler på at du finner en lcd-tv i den størrelsen med avtagbare / uten høyttalere.

Høres forøvrig ut som en bra plan og ha bar i samme rom som maskinen :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok, ikke akkurat noen update dette, vil bare gi beskjed om at ting går fremover med prosjektet. Jeg har grovpusset kanter, "foten" og skuffen. Jeg skal skrive en mail til X-arcade for å finne ut hvilke type maling de har brukt på joystikken. Jeg vil at i alle fall boksen og joystikken skal ha samme "farge".

Sparkling og pussing kommer antagelig til å finne sted i løpet av helgen. Tror ikke det blir noen update da det blir litt tynt stoff. Jeg vil heller få malt før jeg legger opp nye bilder.

Når det gjelder fronten, der skjermen skal stå, kommer jeg ikke til å gjøre noe med den før selve skjermen er i hus, altså ca. 2-3 uker. Ellers er det et par smågreier som må tenkes igjennom. Jeg har ikke bestemt meg om toppen skal av eller ikke, men regner med den forsvinner. dette bør helst skje før jeg begynner å male i alle fall.

Å smekke inn et TV-kort er en svært god ide! Dette er noe jeg skal vurdere på et senere tidspungt, men nå er det bare arcade delen jeg tenker på. Takker for tips! "Det er ikke alltid like lett å tenke klart når en står oppi det", som det heter:)

Endret av capy
Lenke til kommentar

Ja, formulerte meg vel litt dårlig der. Der er altså snakk om fargen jeg er på jakt etter. Fikk mail fra X-arcade nå nettopp:

"I'm afraid I don't, but by taking it to a good paint store they can usually match it up 100%"

Nå har ikke jeg så veeldig lyst til å drasse rundt på den svære joysticken i forskjellige malerforetninger, faktisk har jeg ikke lyst til å gå inn i en eneste malerforetning med den tingen.. Det blir nok til å få tak i noen fargekart.

Lenke til kommentar

Det blir en skjerm fra DELL:

200-28481.jpg

Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Flat Panel Monitor. 300cd/m2 brightness,

600:1 contrast, 16ms response time. Midnight Grey TCO99

Tror den kommer til å passe ganske så bra i maskinen:)

Det er enda lenge til skjermen kommer i hus, så det er bare å smøre seg med tolmodighet.

Bestilte litt greier fra Thinkgeek også:

210de12.jpg

giantrobot_blik.jpg

Bildene har dere sett før på side 1. Jeg er enda ikke helt sikker på om jeg kommer til å bruke de direkte på maskinen. Det hadde jo vært litt tøft å pynte veggen på siden av maskinen med noen slike. Når det gjelder robotene bestilte jeg bare de små.

Nå ser jeg etter LEDs til lyskassen. Må se meg litt mer rundt, men er ganske så sikker på at jeg kommer til å velge LEDs fremfor lysrøret jeg hadde planer om. Mye rart som kommer i posten min for tiden! litt til meg, litt presanger (skal være tidlig ute med julegavene i år) og noe til mitt kommende prosjekt:)

Endret av capy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...