Gå til innhold

Zen Micro bruker strøm mens den av av

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt sikker på om dette har noe å si, men forsøk å lad den opp ved å putte USB-ladepluggen i spilleren før du plasserer stikkontakten i veggen. Gjør omvendt når du plugger ut: Først ut med stikkontakten, så plugg ut USB-pluggen. Creative har skrevet på sine sider at dette er et problem som har blitt fikset i nyere «firmware», så kanskje det er dette som er problemet?

Lenke til kommentar

Dette fenomenet skyldes at spilleren ikke skrur seg helt av, dvs. at den er i en slags standbymodus. Det er derfor den fortsetter der du slapp i en sang med en gang du skrur den på igjen.

Husker jeg rett, var denne standbymodusen aktiv i 24 timer i de eldre firmwareutgavene, mens i den siste (1.11, eller noe i den duren) er den redusert til 4 timer.

Om ikke dette hjelper (f.eks. om du allerede har denne installert), har det faktisk hjulpet for noen å ta ut hodetelefonene/ørepluggene når spilleren er slått av. Ingen vet hvordan dette liksom skal hjelpe, men på blant annet Creatives eget forum har mange uttrykt merkbar endring i batteritiden.

Endret av larsjh
Lenke til kommentar
Det er jo helt bøtte ræva.

Jeg må altså dra ut batteri helt hvis jeg skal ha den over lengre tid ?

Det er det mest sugne jeg har vært borti.

Går vel ikke ann og slå av Standby ?

Nei, det laveste du kan ha det på er 4 timer med nyeste firmware. Hvilken versjon har du?

Standbymodusen har jo sine fordeler, bl.a. at spilleren skrur seg på i løpet av et øyeblikk og fortsetter akkurat der den slapp.

Men det at betteriet tømmer seg helt høres merkelig ut, og er mer i stil med de kara som begynte å trekke ut hodetelefonene. Prøvd det?

Lenke til kommentar

Niks, jeg hakke prøvd det.

Med engang jeg fikk spilleren tok jeg den i bruk og tømte batteri. Skal man ikke lade det med engang helt opp, også bruke det ?

Dekker garanti dette tro ?

Jeg tror jeg har den nyeste firmware, bare så jævlig plagsomt og sletta 2gb med mp3 sanger når overføringshastighet er på Usb2.0 standard.

Den siste Firmawaren til Zen Micro er 1.11.01 ?

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Du trenger ikke slette alle sangene for å oppgradere firmware'n, så det er verdt et forsøk om du ikke har nyeste. 1.11.01 er den nyeste, ja.

Da jeg hadde min Zen Micro for en del måneder siden begynte jeg å bruke den med en gang, og brukte den mens den sto og lada første gangen. Hadde ingen nevneverdige problemer med batteriet.

Om du ikke kommer noen vei med verken firmwareoppgradering eller å plugge ut hodetelefonene, kan det jo tenkes at det er noe galt med batteriet. Regner med at det sku gå greit å få en ny en da. Har hørt om folk som fikk splitter ny spiller på mindre feil enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...