Alte-to Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Hei. Jeg har en Celeron800 med knappe 100mb ram. har kjørt WinXP SP1 lenge. men den blir bare tregere og tregere for hver dag som går. selv om den kun blir brukt av dama til MSN Messenger :S Jeg har slått av alt av "eye-candy" og ikke lagt inn noe ymse prog. finnes det noen trix for og lette på livet til bærbaren? f.eks. lønner det seg og ha stor eller liten Swap-fil? (på en treeeg bærbar-disk) mvh Tommy Edit:Evt. har noen en PC100/PC133 Sodimm brikke 256Mb og selge? Endret 1. august 2005 av Alte-to Lenke til kommentar
Q e C Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Hvis du kun skal bruke MSN messenger så trenger du da ikke XP? Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Det finnes en del ulike sider for å tweake XP Swap filen tror jeg du bare kan la være... Det er delte meninger om dette, men mange sider på nett hevder at XP gjør en god jobb selv... Du bør deaktivere ALLE tjenester som starter automatisk som du ikke trenger kjør msconfig eller aller helst kjør services.msc og deaktiver.... Se forøvrig første linken jeg linker til... Messenger bruker omtrent 20mb ram bare for å ligge i systrayet... Du har vel ikke vurdert å nedgradere til W2k eller enda bedre Win98SE? Denne linken har en del bra om emnet... Ser ut som han vet hva han snakker om også... http://www.tweakhound.com/xp/xptweaks/supertweaks1.htm http://www.tweakxp.com/performance_tweaks.aspx Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 På en maskin med de specs ville jeg lagt inn en GNU/Linux distro. Feks. Ubuntu med Fluxbox. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Legg inn Windows 2000, Me eller 98. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Takker for alle svar jeg tror jeg de-graderer til Win2k ja... men, er det ikke en 5-6servicepacker til den også da? som sinker... Jeg skal lese igjennom Linken før jeg formaterer da! MVH Tommy Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 På en maskin med de specs ville jeg lagt inn en GNU/Linux distro. Feks. Ubuntu med Fluxbox. Du glemmer at man får ikke se fjortisser strippe på webcam mer. Fordi det er jo ikke heeeelt lett å få til webcamstøtte ? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 På en maskin med de specs ville jeg lagt inn en GNU/Linux distro. Feks. Ubuntu med Fluxbox. Du glemmer at man får ikke se fjortisser strippe på webcam mer. Fordi det er jo ikke heeeelt lett å få til webcamstøtte ? :!: Den er lei! Kan jo prøve å kjøre TweakXP da.. den fjerner mesteparten av unødvendige services osv.. om ikke det er nok så degraderer du til 2K Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 På en maskin med de specs ville jeg lagt inn en GNU/Linux distro. Feks. Ubuntu med Fluxbox. Du glemmer at man får ikke se fjortisser strippe på webcam mer. Fordi det er jo ikke heeeelt lett å få til webcamstøtte ? Buhu, hjertet mitt blør.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå