Gå til innhold

SIS 735

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke kjøpt ECS kortet ( om det er K7S5A du snakker om )

Det er en stor feil på kortet, som fører til at du ikke får kjørt det orntli med alle hastigheter over 1 GHZ pga en motstand på kortet som er for svak.

Du kan kjøre det ganske fint med en Duron prosessor under 1 ghz, men ikke noe over. Feilen ligger i at det ikke er orntli motstand på cpu socket'en.

(fant ikke noen annen måte å si det på)

Du kan rette på feilen, men da må du modifisere kortet, og garantien på kortet bortfaller.

Måten du ser feilen på er at Windows (og Linux osv...) gir masse feilmeldinger, og programmer lukkes og låser seg gang på gang.

Det er den mest generelle feilen, men noen har også den feilen at de gir bluescreens.

I verste fall så starter ikke windows opp i det hele tatt.

Dette gjelder også et kort som er laget av Decision Maker, da dette er 100 % identisk med ECS kortet.

( sammarbeidspartner eller no slikt. )

Tester som jeg har (og mange andre har gjort) har visst at det er mindre feil med SDRAM, men det er mange nok til at du blir sprø i toppetasjen av dette drittkortet.

Nå er det gitt ut mange revisjoner av dette kortet, men alle sammen har samme feil. Har også prøvd med forksjellige bios'er, men ikke noe skjer.

Eneste jeg kan si er at dette kortet ikke er noe godt valg. ( tror ECS var litt for kjappe med å lansere dette kortet ass....)

Nå har det blitt rapportert om noen som ikke har denne feilen, men det er ganske få kort som ikke har denne feilen.

Nå kan man jo spørre seg selv hvorfor jeg vet dette og kan teste med så mange kort. Til det vil jeg svare at jeg jobber med å teste og reparere maskiner.

Det finnes en pdf fil på nettet som gir deg en grundig forklaring på hvordan legge til denne motstanden ( du må lodde det på kortet ), så om noen vil ha denne filen, så kan de sende meg en mail, så sender jeg dem filen.

mailen er [email protected]

Takk for meg og lykke til med valget av et annet kort om du ikke finner det ecs kortet du vil ha :razz:

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke kjøpt ECS kortet ( om det er K7S5A du snakker om )

Det er en stor feil på kortet, som fører til at du ikke får kjørt det orntli med alle hastigheter over 1 GHZ pga en motstand på kortet som er for svak.

Du kan kjøre det ganske fint med en Duron prosessor under 1 ghz, men ikke noe over. Feilen ligger i at det ikke er orntli motstand på cpu socket'en.

(fant ikke noen annen måte å si det på)

Du kan rette på feilen, men da må du modifisere kortet, og garantien på kortet bortfaller.

Måten du ser feilen på er at Windows (og Linux osv...) gir masse feilmeldinger, og programmer lukkes og låser seg gang på gang.

Det er den mest generelle feilen, men noen har også den feilen at de gir bluescreens.

I verste fall så starter ikke windows opp i det hele tatt.

Dette gjelder også et kort som er laget av Decision Maker, da dette er 100 % identisk med ECS kortet.

( sammarbeidspartner eller no slikt. )

Tester som jeg har (og mange andre har gjort) har visst at det er mindre feil med SDRAM, men det er mange nok til at du blir sprø i toppetasjen av dette drittkortet.

Nå er det gitt ut mange revisjoner av dette kortet, men alle sammen har samme feil. Har også prøvd med forksjellige bios'er, men ikke noe skjer.

Eneste jeg kan si er at dette kortet ikke er noe godt valg. ( tror ECS var litt for kjappe med å lansere dette kortet ass....)

Nå har det blitt rapportert om noen som ikke har denne feilen, men det er ganske få kort som ikke har denne feilen.

Nå kan man jo spørre seg selv hvorfor jeg vet dette og kan teste med så mange kort. Til det vil jeg svare at jeg jobber med å teste og reparere maskiner.

Det finnes en pdf fil på nettet som gir deg en grundig forklaring på hvordan legge til denne motstanden ( du må lodde det på kortet ), så om noen vil ha denne filen, så kan de sende meg en mail, så sender jeg dem filen.

mailen er [email protected]

Takk for meg og lykke til med valget av et annet kort om du ikke finner det ecs kortet du vil ha :razz:

Lenke til kommentar

Hei!

Har K7S5A og er kjempefornøyd. Kortet er meget stabilt. Kjører en thunderbird 1.4GHz prosessor på det med 2*256 DDR-ram. Oppdaterte til siste bios og det funket perfect.

Kjøpte kortet hos pcmax for kun 995kr.

De jeg har vært i kontakt med, som har dette koret, har alle vært svært fornøyd.

Lenke til kommentar

>Det er en stor feil på kortet, som fører til at du ikke får kjørt >det orntli med alle hastigheter over 1 GHZ pga en motstand på kortet >som er for svak.

>Du kan kjøre det ganske fint med en Duron prosessor under 1 ghz, men >ikke noe over. Feilen ligger i at det ikke er orntli motstand på cpu >socket'en.

Har kjørt dette kortet ganske hardt i ca. 1 uke, med 1500 + og 1. stk. 256DDR.

Bruker kun FreeBSD 4.4, og har gjort flere "make world"s, uten problemer. FreeBSD pleier å være ganske sensitivt på hardware.

>Nå har det blitt rapportert om noen som ikke har denne feilen, men >det er ganske få kort som ikke har denne feilen.

Kanskje jeg er en av de heldige.. :wink:

>Det finnes en pdf fil på nettet som gir deg en grundig forklaring på >hvordan legge til denne motstanden ( du må lodde det på kortet ), så >om noen vil ha denne filen, så kan de sende meg en mail, så sender >jeg dem filen.

>mailen er [email protected]

Kan du sende meg filen ([email protected]), eller legge ut en link her. Greit å vite hva jeg må gjøre, hvis det dukker opp problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...